ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΟΣΜΟΣ

Ευρώπη: Προτείνουν όριο ταχύτητας 100 χλμ/ώρα για να μειωθεί η εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο

0

To Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με περιβαλλοντικές οργανώσεις και με οργανώσεις οδικής ασφάλειας, τις International Road Victims Partnership (IRVP), European Federation of Road Traffic Victims (FEVR), European Cyclists Federation (ECF), Clean Cities Campaign (CCC) και Transport & Environment (T&E), απέστειλαν επιστολή στους Ευρωπαίους Επιτρόπους που είναι αρμόδιοι για τη Δράση για το Κλίμα, την Ενέργεια, το Περιβάλλον και τις Μεταφορές, ζητώντας να γίνουν συστάσεις για χαμηλότερα όρια ταχύτητας στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο, αλλά και να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, όπως και οι τραυματισμοί και οι θάνατοι που προκαλούνται από τροχαία δυστυχήματα εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας.

Οι έξι οργανώσεις στην επιστολή τους αναφέρουν πως η καταστροφική εισβολή στην Ουκρανία, η ευρωπαϊκή εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο έχει καταστεί στρατηγική απειλή και πως η τρέχουσα κρίση απαιτεί τολμηρή δράση.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ήδη προχωρήσει σε σύσταση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για χαμηλότερα όρια ταχύτητας με τις οργανώσεις να καταλήγουν στο συμπέρασμα πως θα εξαιτίας της μεγάλης εξοικονόμησης που θα γίνει στο πετρέλαιο, θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η συμπερίληψη μιας σύστασης για μικρότερα όρια ταχύτητας στις χώρες-μέλη της Ε.Ε στη σχεδιαζόμενη στρατηγική της Κομισιόν, για την ενεργειακή ασφάλεια, που αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Μάιο.

Στην επιστολή αναφέρεται πως η μείωση των ορίων ταχύτητας κατά 10 χλμ/ώρα στους αυτοκινητόδρομους για τα αυτοκίνητα και τα βαν, θα μπορούσε να εξοικονομήσει 290.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα και επιπλέον 140.000 βαρέλια την ημέρα από τα φορτηγά.

Οι οργανισμοί προτείνουν τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 100 χλμ/ώρα για τα αυτοκίνητα και τα βαν, στα 80 χλμ/ώρα για τα φορτηγά, ενώ στους επαρχιακούς και στους αγροτικούς δρόμους προτείνουν το μέγιστο όριο τα 80 χλμ/ώρα. Για τους δρόμους στις πόλεις, προτείνουν όριο 30 χλμ/ώρα στις αστικές περιοχές όπου τα μηχανοκίνητα οχήματα κινούνται μαζί με πεζούς και ποδηλάτες.

Το 1973, ως απάντηση στο εμπάργκο πετρελαίου του ΟΠΕΚ, ο πρόεδρος των ΗΠΑ έθεσε σε ισχύ έναν νόμο, ορίζοντας νέο εθνικό όριο μέγιστης ταχύτητας σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση πετρελαίου.

Πριν από δύο χρόνια, η Ολλανδία προχώρησε στη μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της στα 100 χλμ/ώρα, προκειμένου να περιοριστεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας με οξείδια του αζώτου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών, ένα αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 120 χλμ/ώρα χρησιμοποιεί περίπου 20% περισσότερο καύσιμο σε σχέση με το αν κινούνταν με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα.

Οι οργανώσεις γνωρίζουν πως παρότι τίποτα δεν εμποδίσει το κάθε κράτος να ορίζει το ίδιο τα όρια ταχύτητας στους δρόμους του, θεωρούνε πως ένα ισχυρό μήνυμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ενθάρρυνε περισσότερα κράτη να προχωρήσουν στη μείωση των ορίων. Συμπληρώνουν πως τα μειωμένα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους μπορούν να συμπληρωθούν με χαμηλότερες ταχύτητες σε αγροτικούς και αστικούς δρόμους για να επιτευχθούν παρόμοια οφέλη.

Ως παράδειγμα αναφέρεται η Σουηδία, η οποία όταν άλλαξε τα όρια ταχύτητας στο αγροτικό της οδικό δίκτυο για να αντιμετωπίσει την ασφάλεια και να βελτιώνει την ποιότητα του περιβάλλοντος, η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών υπολόγισε πως η πλήρης συμμόρφωση σώζει περίπου 150 ζωές ετησίως και μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 700.000 τόνους (ισοδύναμο με εκπομπές από 240.000 επιβατικά αυτοκίνητα).

Οι Βρυξέλλες και το Παρίσι μείωσαν πρόσφατα το όριο ταχύτητας στους δρόμους τους στα 30 χλμ/ώρα. Η ανάλυση από την περιοχή των Βρυξελλών έδειξε ότι οι τοξικές εκπομπές, ο θόρυβος και οι συγκρούσεις μειώθηκαν από την εισαγωγή του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας και οι χρόνοι ταξιδιού δεν επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό.

To Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών και οι οργανώσεις υποστηρίζουν πως η μείωση της ταχύτητας σε ολόκληρη την ΕΕ κατά μόλις 1% θα μπορούσε επίσης να σώσει 2.100 ζωές ετησίως.

autoblog.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ