ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Έρχεται δύσκολος και ακριβός χειμώνας

0

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κρίσιμη περίοδο και όπως εκτιμούν παρατηρητές και ειδικοί, ο χειμώνας που έρχεται θα είναι πολύ δύσκολος ενεργειακά. Ο πρόεδρος της ένωσης τεχνικών του ομίλου ΔΕΗ Κώστας Μανιάτης, με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή του στο Ρέθυμνο όπου συναντήθηκε με τους εργαζομένους ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΗ, μίλησε στο 9,80 fm και το Σταύρο Ρακιντζή και μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι οι εντολές διακοπών έχουν υπερδιπλασιαστεί από πέρυσι, αναφέροντας συγχρόνως ότι στην Κρήτη για το 2022 εκδόθηκαν 30.000 εντολές διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος!

Ο πρόεδρος της ένωσης τεχνικών του ομίλου ΔΕΗ Κώστας Μανιάτης, τόνισε ότι διανύουμε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τα ενεργειακά πράγματα και αναφερόμενος στη συζήτηση που είχε με τους συναδέλφους του στο Ρέθυμνο υπογράμμισε: «Συζητήσαμε για όλα τα ενεργειακά θέματα. Εμείς είμαστε αυτοί που πάμε στον πελάτη. Σε μας δίνονται οι εντολές για τις διακοπές και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να μη δημιουργηθεί κάποιο ατύχημα», τονίζοντας συγχρόνως ότι: «Οι πελάτες – καταναλωτές θεωρούν το ρεύμα κοινωνικό αγαθό που η κυβέρνηση το έχει κάνει χρηματιστηριακό είδος. Ο πελάτης θέλει να έχει αυτό το κοινωνικό αγαθό, όμως πρέπει να γίνει κατανοητό ότι εμείς δεν ευθυνόμαστε για τις διακοπές. Αυτή είναι ευθύνη άλλων και όχι δική μας. Πρέπει να το συζητάμε με τον πελάτη να μη δημιουργούμε προβλήματα, να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να έχουμε μία καλή σχέση μαζί του γιατί σε αυτή την ίδια κοινωνία ανήκουμε και εμείς. Ο θυμός του πελάτη δυστυχώς, βγαίνεις τον τεχνικό της ΔΕΗ». Αναφερόμενος σε περιστατικά που αντιμετωπίζουν είπε: «έχουν υπάρξει φορές που μας έχουν πυροβολήσει, μας έχουν χτυπήσει, μας έχουν εξυβρίσει, μας έχουν φωνάξει κι εκδιώξει…».

Υπερδιπλασιαστήκαν οι εντολές διακοπής ρεύματος

Απαντώντας στο ερώτημα που αφορούσε στο αν υπάρχει αύξηση στις εντολές διακοπών μετά από το ξέσπασμα της κρίσης με το Ουκρανικό, υπογράμμισε: «Καταρχήν η αύξηση της τιμής έχει ξεκινήσει από πέρυσι τον Οκτώβριο και ο πόλεμος ξεκίνησε το Φεβρουάριο. Οι εντολές διακοπών πανελλαδικά για το 2021 ήταν 168.000, και σήμερα που μιλάμε που τελείωσε ο Σεπτέμβρης, οι εντολές διακοπών είναι ήδη 325.000. Είμαστε περίπου στις διπλάσιες και ο χρόνος δεν έχει τελειώσει ακόμα». Και πρόσθεσε: «Είχαμε προειδοποιήσει από τον Απρίλιο ότι λόγω της αυξητικής τάσης που βλέπαμε, οι εντολές διακοπών θα ξεπεράσουν τις 400.000 και δυστυχώς φαίνεται ότι το νούμερο που προβλέψαμε τελικά θα ισχύσει, αφού έχουμε μπροστά μας ακόμα τρεις μήνες και οι εντολές διακοπών συνεχίζουν να εκδίδονται». Ο πρόεδρος της ένωσης τεχνικών του ομίλου ΔΕΗ στη συνέχεια σχολίασε: «Αναμένεται δύσκολος χειμώνας, γιατί στην παρούσα φάση οι καταναλωτές έχουν ακόμα τη δυνατότητα διακανονισμών. Κάποια στιγμή όμως δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις και αυτό θα είναι πολύ δύσκολο».

Δεν φτάνουν οι επιδοτήσεις…

Στη συνέχεια αναφερόμενος στις επιδοτήσεις (power pass), σχολίασε: «Να πω πολύ απλά, όταν πέρυσι το Σεπτέμβριο πληρώναμε για ένα λογαριασμό ρεύματος περίπου 110 ευρώ και φέτος για το Σεπτέμβρη πληρώνουμε 790! Και σκεφτείτε με τις επιδοτήσεις το ποσό μειώθηκε περίπου στα 350. Αν δεν ήταν και οι επιδοτήσεις θα ήταν 790, αλλά και πάλι ο λογαριασμός έχει διπλασιαστεί και τριπλασιαστεί». Και αναρωτήθηκε: «Υπάρχει κάποιος μισθός που έχει διπλασιαστεί; Την ίδια ώρα οι αυξήσεις στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης έχουνε φτάνουν από 30-40% πάνω. Άρα, όπως καταλαβαίνετε αφού σε κανένα μισθωτό δεν έχει αυξηθεί ο μισθός, οι απαιτήσεις για την οικογένειά του είναι πολύ μεγαλύτερες και είναι φυσικό να μην μπορεί ν’ ανταποκριθεί». Και επανέλαβε: «Αυτό είναι κάτι έχουμε επισημάνει από καιρό. Ότι δηλαδή, πρόκειται για ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και η πολιτεία πρέπει να σκύψει πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν μπορούν με αυξημένη πάνω από δυόμισι φορές την ενέργεια με τις επιδοτήσεις μαζί, να ανταποκριθούν όχι μόνο οικιακοί καταναλωτές αλλά και οι επαγγελματίες. Πώς μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και να κρατήσουν τα μαγαζιά τους; Είναι πολύ δύσκολη αυτή η περίοδος και πολύ δύσκολος θα είναι και ο χειμώνας που έρχεται, φανταστείτε ότι εδώ στην Κρήτη έχουμε 30.000 εντολές διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος».

Οι καταναλωτές ήδη ξεκίνησαν να κάνουν οικονομία στην κατανάλωση ρεύματος

Στο ερώτημα, τι προτείνει ο ίδιος στον καταναλωτή που δυσκολεύεται να πληρώσει το λογαριασμό του ρεύματος είπε: «Η προσωπική μου άποψη είναι, ότι πρέπει να κάνει ένα διακανονισμό για να μην εκτελεστεί η εντολή. Ωστόσο και η πολιτεία από την πλευρά της αφού βλέπει ότι έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι εντολές διακοπής του ρεύματος, να το κοιτάξει και να δώσει λύση. Αυτό άλλωστε είναι θέμα της πολιτείας και δεν είναι θέμα ούτε των συνδικαλιστών ούτε των εργαζομένων. Ήδη τον τελευταίο χρόνο, λόγω των αυξήσεων τα 2 στα 3 νοικοκυριά έχουν μειώσει κατά πολύ την κατανάλωση ενέργειας και δεν μπορούν να τη μειώσουν κι άλλο, γιατί οι άνθρωποι χρειάζονται τους θερμοσίφωνες για να κάνουν μπάνιο, την κουζίνα για να μαγειρέψουν, το πλυντήριο για να πλύνουν κ.α. δηλαδή πράγματα βασικά για την επιβίωσή τους».

Οι επιδοτήσεις δεν λύνουν το πρόβλημα

Όσον αφορά στις επιδοτήσεις σημείωσε: «Τούτη τη στιγμή προσπαθούν να το κάνουν κλιμακωτά με την καταμέτρηση των προηγούμενων λογαριασμών, όμως εδώ στο Ρέθυμνο υπάρχουν πάρα πολλοί φοιτητές και τον προηγούμενο χρόνο μπορεί να ήταν κάποιοι άλλοι ή το σπίτι να ήταν κλειστό. Άρα δεν είναι εύκολο να συγκρίνουμε με τον προηγούμενο χρόνο σε πάρα πολλούς καταναλωτές. Επίσης λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού δεν γίνονται οι μετρήσεις στην ώρα τους κάθε τετράμηνο, πολλές φορές γίνονται και στους έξι μήνες και στους οκτώ μήνες», είπε εξηγώντας ότι αυτό συμβαίνει κυρίως στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Για τους ψηφιακούς μετρητές ο κ. Μανιάτης είπε ότι ακόμα βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. «Ωστόσο, έχουμε 7,5 εκατομμύρια καταναλωτές και είναι λογικό ότι για να ολοκληρωθεί αυτό θα πάρει αρκετό καιρό. Το κυριότερο είναι ότι έχει αποφασισθεί ότι αυτοί οι 7,5 εκατομμύρια καταναλωτές  θα γίνουν ψηφιακοί την επόμενη δεκαετία».

Ωστόσο, όπως ξεκαθάρισε ο ίδιος, ο τεχνικός - υπάλληλος της ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορεί να μην προχωρήσει στην διακοπή όταν υπάρχει εντολή. «Δεν έχει αυτό το δικαίωμα κανένας εργαζόμενος, γιατί αυτό είναι άρνηση εργασίας που σημαίνει απόλυση».

Πιθανότητα υποχρεωτικών διακοπών το χειμώνα

Αναφερόμενος στο τί μπορεί να κάνει η πολιτεία για να στηρίξει τον καταναλωτή ο κ. Μανιάτης υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Να χαμηλώσει την τιμή του ρεύματος, γιατί και με τις επιδοτήσεις που δίνει η τιμή συνεχίζει να είναι δυόμισι φορές παραπάνω από τα προηγούμενα χρόνια. Η πολιτεία πρέπει να στηρίξει εκείνους που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους είτε, γιατί είναι άνεργοι, είτε γιατί έχουν αυξημένες ανάγκες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν και να πληρώσουν το λογαριασμό του ρεύματος». Στη συνέχεια μιλώντας για την πιθανότητα υποχρεωτικών διακοπών είπε: «Αυτό το λέει η κυβέρνηση, δεν το λέμε εμείς. Δηλαδή, λέει ότι μέχρι το 2030 θα έχουμε σοβαρά προβλήματα ενεργειακής κάλυψης τις ώρες αιχμής, που είναι από τις 11:00 μέχρι τις 4:00 και από τις 8:00 μέχρι τις 10:00».

Κλείνοντας, μίλησε για όσους προσποιούνται τους υπαλλήλους του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ απλά είναι απατεώνες: «Κάνεις εργαζόμενος στο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα ζητήσει στοιχεία από τον καταναλωτή. Κάνεις εργαζόμενος δεν θα ζητήσει να μπει στο σπίτι του καταναλωτή γιατί απαγορεύεται».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ