ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Για τη συστέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου και 5ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου

0

 

Επειδή ενεπλάκησαν τα ονόματά μας από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Παπαδογιάννη, σε πρόσφατο δημοσίευμα στον Τύπο, ότι δεν καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση για τη μεταστέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου, έχουμε να κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις:

Κατά τη διερεύνηση των προς στέγαση χώρων του 4ου Νηπιαγωγείου από την Δημοτική Αρχή, ουδέποτε κληθήκαμε να ενημερωθούμε και να συμβάλλουμε με τις γνώσεις και εμπειρία μας ως εκπαιδευτικοί.

Εμείς, ως Δημοτικοί Σύμβουλοι της Αντιπολίτευσης, δεν έχουμε την καθημερινή τριβή, επαφή και συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Δήμου (Τεχνική Υπηρεσία, Τμήμα Παιδείας κλπ) ώστε να μπορούμε να καταθέσουμε μια καθόλα τεκμηριωμένη, εφικτή και νόμιμη πρόταση προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτή είναι υποχρέωση και αρμοδιότητα των Αντιδημάρχων της Δημοτικής πλειοψηφίας.

Στο παρόν δημοσίευμα, δεν θα χρησιμοποιήσουμε την ιδιότητά μας ως Δημοτικοί Σύμβουλοι, που ασκούν στείρα αντιπολίτευση, αλλά ως εκπαιδευτικοί που κύριο και αποκλειστικό μέλημά μας είναι η καλύτερη δυνατή παροχή εκπαίδευσης στα παιδιά του τόπου μας.

Υπηρετήσαμε και οι δυο μας στο 5ο Δημοτικό Σχολείο για πάρα πολλά χρόνια, ως Διευθυντής για 15 έτη ο ένας και ως δάσκαλος τάξης για 10 έτη ο άλλος. Οπότε και οι δυο μας δεν χρειαζόμαστε διαπιστευτήρια για τις γνώσεις μας πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα και ειδικά σε θέματα που αφορούν το 5ο Δημοτικό Σχολείο, το σχολείο της καρδιάς μας!

Με αυτή μας την ιδιότητα, μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα για ποιους λόγους δεν είναι κατάλληλο το 5ο Δημοτικό Σχολείο για να συστεγαστεί με οποιαδήποτε άλλη σχολική μονάδα, ειδικά προσχολικής εκπαίδευσης.

Οι δύο ισόγειες σχολικές αίθουσες που πληροφορούμαστε ότι θα στεγάσουν τα 44 νήπια και προνήπια του 4ου Νηπιαγωγείου, δεν είναι αίθουσες που πλεονάζουν από το Δημοτικό. Αντίθετα, είναι αίθουσες που χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση για τις λειτουργικές και εκπαιδευτικές ανάγκες του. Στον αντίποδα, δεν είμαστε βέβαιοι, ότι τα 90 περίπου τ.μ. αυτών των αιθουσών, μπορούν να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες 44 νηπίων, από τη στιγμή που οι μέχρι σήμερα κτηριακές εγκαταστάσεις του 4ου Νηπιαγωγείου έφταναν τα 150 τ.μ. Παράλληλα, η κατασκευή τουαλετών, όπως πληροφορούμαστε, μέσα στις αίθουσες, θα μειώσουν ακόμα περισσότερο τον ωφέλιμο χώρο διδασκαλίας. Σε αυτόν δεν συνυπολογίζουμε τον χώρο του γραφείου της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, καθώς και τον αποθηκευτικό χώρο που είναι απαραίτητος σε κάθε σχολική μονάδα. Άραγε, έχει αναρωτηθεί κανείς αν θα μπορεί να εφαρμοστεί το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, που, μεταξύ άλλων, προβλέπει «κατάλληλους χώρους για να κινηθούν ελεύθερα, να εργαστούν, να παίξουν και να μάθουν τα παδιά». Πού θα δημιουργηθεί χώρος χαλάρωσης για τα νήπια του ολοήμερου; Πού θα υπάρξει η κουζίνα και ο χώρος εστίασης; Όλα αυτά μπορούν να χωρέσουν άραγε σε 90 τ.μ.;

Όσον αφορά στην αυλή του 5ου Δημοτικού Σχολείου, αυτή ήταν ανέκαθεν μικρή και ανεπαρκής ακόμα και για τους μαθητές του Δημοτικού. Πόσω δε μάλλον που σε αυτήν θα χρειαστεί να προαυλίζονται, πλέον, και τα προνήπια και νήπια του 4ου Νηπιαγωγείου, που είναι αντιληπτό ότι έχουν διαφορετικές ανάγκες. Ο κίνδυνος ατυχήματος, σε καθημερινή βάση, θα είναι ορατός. Δεν γνωρίζουμε αν προτίθενται αυτοί που εκπονούν τις τεχνικές μελέτες, να διαχωρίσουν την αυλή ή να την αφήσουν ενιαία. Και στη μια περίπτωση και στην άλλη θα υπάρξουν προβλήματα. Θα πρέπει να τονιστεί ότι μέρος της αυλής του Δημοτικού Σχολείο χρησιμοποιείται και από τους μαθητές του παρακείμενου Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου, αφού χρησιμοποιούν και αυτοί το μοναδικό κυλικείο του σχολικού συγκροτήματος.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η παραλαβή και η παράδοση των νηπίων, γίνεται στην είσοδο της σχολικής τάξης και όχι στην είσοδο του προαυλίου. Αυτό αντιβαίνει τη νομοθεσία για τα δημοτικά σχολεία, που απαγορεύεται ρητά η είσοδος των γονέων στη σχολική αυλή. Είναι απορίας άξιο πώς θα γίνεται αυτός ο διαχωρισμός γονέων, από τη στιγμή που το 5ο Δημοτικό Σχολείο διαθέτει μία και μόνη είσοδο. Θα είναι λοιπόν το μοναδικό συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο στο Ρέθυμνο, που θα έχει κοινή είσοδο και αυλή με το Δημοτικό.

Το παιδαγωγικό κλίμα είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία ενός σχολείου. Αυτό ορίζεται από τις καλές σχέσεις που πρέπει να υπάρχουν και να αναπτύσσονται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και την αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη που πρέπει να υπάρχει μεταξύ τους. Οι εκπαιδευτικοί και των δύο σχολείων, Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία και τον προβληματισμό τους προς αυτή την κατεύθυνση. Υπάρχει κίνδυνος, αυτό το άσχημο κλίμα, να μεταλαμπαδευθεί και στους γονείς των μαθητών και να αρχίσει να αναπτύσσεται αντιπαλότητα μεταξύ τους.

Αυτοί και άλλοι προβληματισμοί, με γνώμονα πάντα το συμφέρον και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, των παιδιών μας, μας κάνουν να είμαστε αντίθετοι σε αυτή την «προσωρινή» μεταστέγαση.

Νίκος Δερεδάκης

Νίκος Φωτάκης

Εκπαιδευτικοί-Δημοτικοί Σύμβουλοι

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ