ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Εξέλιξη επικοινωνίας μέσω… γονικής ρουτίνας

0

Η οικογενειακή ζωή είναι μία διαρκής απασχόληση! Σχολείο, εργασία, κοινωνικές και αθλητικές δραστηριότητες και τόσα άλλα αποτελούν μία καθημερινή πρόκληση.

Οι γονείς συχνά αισθάνονται υπεύθυνοι για να βεβαιωθούν ότι όλα γίνονται σωστά και μερικές ενδέχεται να «πελαγώσουν» προσπαθώντας να καταλάβουν πώς να τα προλάβουν όλα. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε εύκολα να συνδυάσετε  ευκαιρίες για εξέλιξη της επικοινωνίας ταυτόχρονα με τις καθημερινές σας ρουτίνες.  Αυτό σας διευκολύνει να διασφαλίσετε ότι το παιδί σας θα συνεχίσει να αναπτύσσει τις γλωσσικές δεξιότητές του ενώ συνεχίζετε τον καθημερινό… αγώνα.

Ετοιμάζομαι για το σχολείο.

Αυτός είναι ένας πολύ καλός χρόνος για να εξασκηθείτε δίνοντας συνήθεις οδηγίες, όπως "βάλε το κουτί με το φαγητό στην τσάντα σας", "πάρε το βιβλίο του μαθήματος" και "βάλτε παπούτσια και κάλτσες". Όταν το παιδί εξοικειώνεται καλύτερα με αυτές τις οδηγίες, μπορείτε να του μάθετε σταδιακά για τις έννοιες αλληλουχίας, "πριν" και "μετά". Ρωτήστε το παιδί σας ερωτήσεις όπως "τι πρέπει να κάνεις μετά το βούρτσισμα των δοντιών;"

Στο αυτοκίνητο.

Χρησιμοποιήστε αυτή την ώρα για να σχολιάσετε τι συμβαίνει γύρω σας. Δείτε κάτι στο δρόμο και ζητήστε από τα παιδιά σας να μαντέψουν για τι μιλάτε. Αυτό το παιχνίδι είναι πολύ χρήσιμο για την εύρεση αντικειμένων βάσει μιας περιγραφής. Για παράδειγμα, "βλέπω κάτι κόκκινο με τέσσερις τροχούς", ή "βλέπω μαλλιαρό κάτι που γαβγίζει".

Επιστρέφοντας από το σχολείο.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να εξασκήσουν τις δεξιότητες αφήγησης και αλληλουχίας είναι να ζητήσετε από τα παιδιά να σας πουν τι έκαναν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Χρησιμοποιώντας ερωτήσεις με τους όρους "πριν" και "μετά", "πρώτο" και "τελευταίο" τα βοηθά να κατανοήσουν την ακολουθία των συμβάντων. Για παράδειγμα, ρωτήστε το παιδί "ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που παίξατε στο πρώτο διάλειμμα ;" ή "τι κάνατε μετά την γυμναστική;"

Ώρα φαγητού.

Αυτή είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για εκμάθηση διαφορετικών λέξεων ή εννοιών που περιγράφουν, όπως "υγρό" και "στεγνό", "μεγάλο" και "μικρό" ή "καυτό" και "κρύο". Ζητήστε από το παιδί σας να περιγράψει αυτά που ετοιμάζετε (π.χ. το μαρούλι μπορεί να είναι «υγρό» αφού το πλένετε, το ψωμί μπορεί να είναι «ζεστό», η πατάτα μπορεί να είναι «μεγάλη»)

Η συμμετοχή των μεγαλύτερων παιδιών στην προετοιμασία του φαγητού μπορεί να τους προσφέρει πρακτική εμπειρία με αυτές τις έννοιες, καθώς και πολύτιμες δεξιότητες ζωής

Ώρα για μπάνιο.

Ο χρόνος για μπάνιο είναι εξαιρετικός για την εκμάθηση των μερών του σώματος και των ενεργειών αυτής της διαδικασίας. Μερικά παραδείγματα θα μπορούσαν να είναι “ που είναι το χέρι να βάλουμε σαπουνάδα ”,  “ποιο ποδαράκι να πλύνουμε πρώτα” και όσα άλλα μπορείτε να σκεφτείτε!

Για απορίες, σχόλια, παρατηρήσεις αλλά και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο [email protected]  ή στο 693 60 60 070.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ