Ο καιρός περνούσε ειρηνικά κ εννιά μήνες ύστερ’ από τον Ευαγγελισμό ήρθε η ώρα του τοκετού κάτω από συνθήκες προγραμματισμένες να συνάδουν ακριβώς με τις προφητείες, που προέλεγαν τα της γέννησης του Μεσσία Υιού του Θεού. Ακόμη και η διαταγή του Ρωμαϊκού Κατεστημένου γι’ απογραφή αυτό το σκοπό υπηρετούσε. Αυτή υπήρξε η αιτία, που προκάλεσε τη γέννηση του βρέφους Ιησού στη Βηθλεέμ, ώστε να παρουσιαστεί πως γεννήθηκε σ’ έδαφος της Ιουδαίας κι ας κατοικούσε μόνιμα στη Γαλιλαία η Μαρία, όπως κ οι γονείς Αυτής όσο ζούσαν. Κι ας υπήρχε η Βηθλεέμ της Γαλιλαίας, ο «οίκος Εφραθά», μόλις εφτά (7) χιλιόμετρ’ από τη Ναζαρέτ! «Σύμφωνα με τον αρχαιολόγο Αβιράμ Οσρί, της Ισραηλινής Αρχής Αρχαιοτήτων, ο Ιησούς γεννήθηκε σε ένα μακρινό χωριό στην πλαγιά ενός λόφου στο βόρειο Ισραήλ, στη Βηθλεέμ της Γαλιλαίας. Το χωριό απέχει μόλις 7 χιλιόμετρα από το σπίτι όπου πέρασε την παιδική ηλικία του ο Ιησούς, τη Ναζαρέτ. «Νομίζω ότι ο πραγματικός τόπος της Γεννήσεως είναι εδώ, παρά τη γνωστή τοποθεσία κοντά στην Ιερουσαλήμ», δήλωσε ο Όσρι στους «Times του Λονδίνου.» Και συνέχισε ο Όσρι: ««Η Βηθλεέμ της Γαλιλαίας κατοικήθηκε από τους Εβραίους στην εποχή του Ιησού, ενώ η άλλη Βηθλεέμ, δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ήταν ένας χώρος διαμονής, μια κατοικημένη περιοχή κατά τον πρώτο αιώνα». Αυτά δήλωσε στους «Times του Λονδίνου» ο Εβραίος αυτός Αρχαιολόγος, και προσέθεσε: ««Είναι πολύ πιο λογικό η Μαρία να οδήγησε ένα γαϊδουράκι, ενώ ήταν στο τέλος της εγκυμοσύνης της, από τη Ναζαρέτ στη Βηθλεέμ της Γαλιλαίας, που απέχει μόλις 7 χιλιόμετρα, παρά στην άλλη Βηθλεέμ που απέχει 150 χιλιόμετρα»! (directNEWS. gr/ 27.12.2012) από τη Ναζαρέτ. Και μάλιστα ο τόπος της Βηθλεέμ της Ιουδαίας νότια της Ιερουσαλήμ κατά το πρώτατο μ.Χ. αιώνα, δεν είχε ακόμη κατοικηθεί, όπως αποδείχνεται από τα ευρήματα της Αρχαιολογίας. Και νομίζω πως έχει δίκιο… Πέραν από αυτό γεννάται το ερώτημα: «Οι Γυναίκες απογραφόταν τότε ή μόνο οι άνδρες;» Λέγεται δε πως δεν απογραφόταν οι Γυναίκες! Αφού, λοιπόν, οι Γυναίκες δεν απογραφόταν, ο Ιωσήφ, γιατί πήρε την ετοιμόγεννη Παναγία Μαρία και την υπέβαλε σε τέτοιο μεγάλο κ επικίνδυνο γι’ Αυτή και το κυοφορούμενο κόπο; Μήπως, λοιπόν, θα πήγαν στη Βηθλεέμ Εφραθά, σ’ απόσταση εφτά μόνο χιλιόμετρα, και πήρε κι Αυτή μαζί, έτσι για να περάσει κάπως η ώρα Της και να ξεδώσει λίγο;… Όλη αυτή η ιστορία γίνεται με μοναδικό σποπό να συμβάλει ως απόδειξη γνησιότητας της Εβραϊκής καταγωγής του Ιησού Χριστού και της γνησιότητάς Του ως Μεσσία! Να όμως που, η Βηθλεέμ της Ιουδαίας δεν είχε ακόμη κατοικηθεί κ ήταν ανύπαρχτη πόλη ή χωριό την εποχή του πρώτου μ.Χ. αιώνα, που έτεκε τον Ιησού η Θεοτόκος Παναγία Μαρία. Γι’ αυτό και ο Θεός οδήγησε πρωτύτερα σε μετοικεσία στη Βηθλεέμ Εφραθά ικανό αριθμό Εβραίων, ώστε να θεωρηθεί αυτή Εβραιούπολη! Πήρε, λοιπόν, ο Ιωσήφ τη Μαρία και το γιο του Σίμωνα, όπως ισχυρίζονται και αγιογραφούν κιόλας, και ξεκίνησε από τη Ναζαρέτ προς τη Βηθλεέμ. Ποια Βηθλεέμ όμως; Τη Βηθλεέμ της Ιουδαίας ή τη Βηθλεέμ της Γαλιλαίας δε μας το λέει η Καινή Διαθήκη. Κ έχει απόλυτο δίκιο να το αποσιωπά, τη στιγμή κατά την οποία υπήρχει και κατοικούνταν μόνο η Βηθλεέμ Εφραθά, στην οποία είχαν εγκατασταθεί κ Εβραίοι. Η Εκκλησία λέει της Ιουδαίας, και στηρίζεται στο Λουκά: «Κ2/4. ἀνέβη δὲ καὶ Ἰωσὴφ ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας ἐκ πόλεως Ναζαρὲτ εἰς τὴν Ἰουδαίαν εἰς πόλιν Δαυΐδ, ἥτις καλεῖται Βηθλεέμ, διὰ τὸ εἶναι αὐτὸν ἐξ οἴκου καὶ πατριᾶς Δαυΐδ, 5. ἀπογράψασθαι σὺν Μαριὰμ τῇ μεμνηστευμένῃ αὐτῷ γυναικί, οὔσῃ ἐγκύῳ. 6. ἐγένετο δὲ ἐν τῷ εἶναι αὐτοὺς ἐκεῖ ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι τοῦ τεκεῖν αὐτήν, 7. καὶ ἔτεκε τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ ἐσπαργάνωσεν αὐτὸν καὶ ἀνέκλινεν αὐτὸν ἐν τῇ φάτνῃ, διότι οὐκ ἦν αὐτοῖς τόπος ἐν τῷ καταλύματι. 8. Καὶ ποιμένες ἦσαν ἐν τῇ χώρᾳ τῇ αὐτῇ ἀγραυλοῦντες καὶ φυλάσσοντες φυλακὰς τῆς νυκτὸς ἐπὶ τὴν ποίμνην αὐτῶν. 9. καὶ ἰδοὺ ἄγγελος Κυρίου ἐπέστη αὐτοῖς καὶ δόξα Κυρίου περιέλαμψεν αὐτούς, καὶ ἐφοβήθησαν φόβον μέγαν. 10. καὶ εἶπεν αὐτοῖς ὁ ἄγγελος· μὴ φοβεῖσθε· ἰδοὺ γὰρ εὐγγελίζομαι ὑμῖν χαρὰν μεγάλην, ἥτις ἔσται παντὶ τῷ λαῷ, 11. ὅτι ἐτέχθη ὑμῖν σήμερον σωτήρ, ὅς ἐστι Χριστὸς Κύριος, ἐν πόλει Δαυΐδ.»(Λκ., Κ2/4-11). Η Αρχαιολογία όμως έρχεται και στηρίζει την παραπάνω άποψη του Οσρί, ο οποίος μάλλον πως έχει δίκιο. Και με την άποψή του καταρρίπτει και την καταγωγή του Δαβίδ από τη νότια της Ιερουσαλήμ Βηθλεέμ, αφού σ’ αυτή την περιοχή δεν υπήρχε ούτε πόλη, ούτε χωριό ίσαμε και τον πρώτο μ.Χ. αιώνα!… Πλανάται, λοιπόν, η Εκκλησία και όχι μόνο Αυτή, και θα πρέπει να βγει από την πλάνη αυτή… Στις 25 Δεκέμβρη(;), λοιπόν, εννιά μήνες από τον Ευαγγελισμό, είδε το …φως της χειμωνιάτικης εκείνης νύχτας το «Φως του φωτός το φωτίζον και αγιάζον πάντ’ άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον.» Και: «Εγεννήθηκες χωρίς στρωματάκι, καλέ μας Χριστούλη, εγεννήθηκες χωρίς μια σκουφίτσα να φορείς…» (Χριστουγεννιάτικο) Και, «Χριστός γεννάται, δοξάσατε! Χριστός εξ ουρανών, απαντήσατε! Χριστός επί γης, υψώθητε! Άσατε τω Κυρίω πάσα η γη. Και εν ευφροσύνη ανυμνήσατε λαοί ότι δεδόξασθαι.» (Ιω. Χρυσόστομος).