Αναμένεται ισχυρή παρουσία από το Υπουργικό Συμβούλιο και προφανώς όλοι οι θεσμικοί φορείς του νησιού θα δώσουν το παρόν δια των εκπροσώπων τους, προκειμένου να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους.
Δεν είμαι βέβαιος πως έχουμε συναποφασίσει με απόλυτη ευκρίνεια το τι Κρήτη θέλουμε για το μέλλον. Ωστόσο, νομίζω πως υπάρχουν κοινές συνισταμένες στο να διεκδικήσει το νησί μας σοβαρές υποδομές, για την έλλειψη των οποίων πολύς ο λόγος που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες.
Άλλωστε, τόσο οι αυτοδιοικητικές εκλογές πριν από ένα χρόνο αλλά και εθνικές εκλογές πριν 1,5 χρόνο, έδωσαν το περιθώριο να συζητηθούν εκτενώς τα προβλήματα του νησιού και να αναδειχθούν οι σοβαρές ελλείψεις του.
Οπότε είναι σαφές πως η διαμόρφωση ενός ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος είναι το πρώτιστο που πρέπει να τεθεί επί τάπητος. Ο Βόρειος και ο Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι έργα που πρέπει να πάρουν προτεραιότητα στην ατζέντα όχι μόνο του σχεδιασμού αλλά επιτέλους της υλοποίησης. Είναι δε, αδήριτη ανάγκη να μπει επιτέλους ακόμα μια πρόταση στο τραπέζι των συζητήσεων. Και αυτή είναι του Κεντρικού Οδικού Άξονα Κρήτης. Δηλαδή, η επέκταση και αναβάθμιση της παλαιάς εθνικής οδού που σήμερα αποτελεί ένα πεπαλαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο.
Για το Ρέθυμνο ο Αγιοβασιλειώτικος δρόμος, ο Αμαριώτικος Δρόμος και ο Δρόμος Ταχείας Κυκλοφορίας Πάνορμο – Πέραμα - Γαράζο – Ανώγεια – Ηράκλειο, είναι οι βασικοί επαρχιακοί άξονες, για τους οποίους πρέπει να υπάρξουν απόλυτες εξασφαλίσεις. Ταυτόχρονα δε, οι Δήμοι οφείλουν επιτέλους να σχεδιάσουν τις ενδοδημοτικές τους διαδρομές καθώς τα χωριά της υπαίθρου, χωρίς σύγχρονες οδικές προσβάσεις, θα σβήσουν εντελώς.
Επιπλέον, ο νομός μας θα πρέπει να έχει ασφαλείς διασυνδέσεις με τα αεροδρόμια των Χανίων και του Καστελίου ενώ χωρίς περιστροφές πρέπει να θέσει με σαφήνεια την ανάγκη ανάπτυξης τριών ακόμα βασικών υποδομών στον τομέα των μεταφορών: την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου τουριστικού - επιβατικού λιμένα στην πόλη, την κατασκευή ενός νέου εμπορικού και επιβατικού λιμανιού στον Μυλοπόταμο και ενός ακόμα στο νότο του νομού.
Παράλληλα δε, χρειάζεται ένα μεγάλο, σύγχρονο Νοσοκομείο και βεβαίως πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα αξιοποίησης του φράγματος Ποταμών, να τρέξουν οι διαδικασίες για το φράγμα του Πλατύ και επιτέλους να γίνει κατανοητό πως χωρίς μεγάλες λιμνοδεξαμενές στα Ανώγεια, τα Ζωνιανά και τα Λιβάδια και χωρίς την κατασκευή ενός μικρού φράγματος στον Καλοκύρο, το ορεινό τμήμα της επαρχίας του Μυλοποτάμου θα σβήσει άνυδρο!
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε την ολοκλήρωση έργων διαχείρισης υγρών και στερεών αποβλήτων και βεβαίως τα αντιπλημμυρικά έργα που έχουν προσδιοριστεί και σχεδιαστεί από την Περιφέρεια.
Προφανώς όλοι οι δήμοι θα έχουν και άλλα μικρά ή μεγάλα έργα στην ατζέντα τους. Όπως για παράδειγμα το παρκινγκ στην πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων αλλά και οι σχολικές υποδομές που πρέπει να εκσυγχρονιστούν. Όλοι πρέπει να διεκδικήσουν και όλοι μακάρι να πάρουν ό,τι έχουν σχεδιάσει.
Αλλά θα πρέπει να κατασταθεί σαφές πως χωρίς ασφαλές οδικό δίκτυο, υποδομές μεταφορών, υγείας, εξασφάλισης νερού, αντιπλημμυρικής προστασίας και σωστής διαχείρισης των αποβλήτων, όπως και αν φανταζόμαστε την Κρήτη του μέλλοντος, αυτή θα παραμείνει μίζερη και λειψή.