ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Έναρξη σχολικής χρονιάς με … κτίρια υπό αμφισβήτηση!

0
  • Τηλεκπαίδευση για τους μαθητές του Γυμνασίου Περάματος Μυλοποτάμου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΚΛΑΔΟΣ – ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

Με πολλά ερωτηματικά ξεκινά η φετινή σχολική χρονιά. Και ενώ οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών προσδιορίζουν το πρόβλημα σε μειώσεις τμημάτων και σε μη έγκαιρο διορισμό εκπαιδευτικών, φαίνεται πως θέμα προκύπτει και με στατικότητα σχολικών κτιρίων σε διάφορα συγκροτήματα του νομού.

Το γνωστό είναι αυτό που συμβαίνει στο Γυμνάσιο Περάματος Μυλοποτάμου, όπου το καλοκαίρι εντοπίστηκε σοβαρό στατικό ζήτημα και τα σχετικά έργα συνεχίζουν να βρίσκονται σε εξέλιξη. Εκεί τα μαθήματα θα αρχίσουν με την μέθοδο της τηλεκπαίδευσης, όπως δήλωσε στην εφημερίδα «Ρέθεμνος» ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μανούσος Μαραγκακης.

Ο ίδιος, ωστόσο, άφησε να εννοηθεί , ότι δεν θα είναι μόνο το Γυμνάσιο Περάματος. «Δεν θα αφήσουμε να λειτουργήσουν σχολεία χωρίς την συγκεκριμένη αδειοδότηση λειτουργίας που έχουμε ζητήσει» είπε ο κ. Μαραγκάκης, ο οποίος τόνισε ότι έχουν ζητηθεί συγκεκριμένες αδειοδοτήσεις για σχολικά συγκροτήματα που δεν έχουν ακόμα προσκομιστεί. Ωστόσο, σε ερώτηση για το ποια είναι αυτά, δεν έδωσε στοιχεία. Είπε, όμως, ξεκάθαρα πως στην Π.Ε. Ρεθύμνου υπάρχουν σχολικά συγκροτήματα που τίθενται υπό αμφισβήτηση. «Έχουμε θέματα και θα προκύψουν στην πορεία. Δεν θέλω να πω περισσότερα», δήλωσε ο ίδιος.

Τίθενται λοιπόν ιδιαίτερα σοβαρά ερωτηματικά και θεωρούμε πως άμεσα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο καθώς με τυχόν επικινδυνότητα σχολικής στέγης δεν μπορεί κάποιος να κρατά «κλειστά χαρτιά». Οι δήμοι πρέπει να αποφανθούν σχετικά και μάλιστα άμεσα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ

Γενικότερα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της κ. Μανούσο Μαραγκάκη η φετινή χρονιά ξεκινά με κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών αλλά όχι σε βαθμό που να προκαλεί δυσλειτουργία στα σχολεία, όπως υποστηρίζει. «Έχουμε αρκετούς εκπαιδευτικούς αλλά έχουμε κενά κυρίως στην ειδική αγωγή. Έχουμε ένα καλό σχεδιασμό και νομίζω πως θα ξεκινήσει καλά το νέο σχολικό έτος. Σε κάθε περίπτωση θέλω να τονίσω πως δεν υφίσταται καμία μείωση τμημάτων, όπως λέγεται και ακούγεται. Εμείς όπως τα είχαμε προσδιορίσει τον Ιούνιο, έτσι μας βρίσκει ο Σεπτέμβριος. Όλα όσα ακούγονται περί μειωμένων τμημάτων, δεν ισχύει τίποτα και το έχω εξηγήσει παντού. Στο 1ο Γυμνάσιο που προκύπτει μια μείωση, είναι λόγω αριθμού παιδιών.

Το πρόβλημα που προκύπτει φέτος είναι με κτίρια που δεν μπορούν να φιλοξενήσουν παιδιά. Στο Γυμνάσιο Περάματος είναι βέβαιο πως η έναρξη θα γίνει με τηλεκπαίδευση καθώς το κτίριο έχει κριθεί ακατάλληλο στατικά και η τοπική αρχή κάνει έργα υποστύλωσηςτου σχολικού κτιρίου. Ωστόσο, υπάρχει ενδεχόμενο να προκύψει πρόβλημα και σε άλλα σχολεία του νομού, είπε στο «Ρέθεμνος» ο Μανούσος Μαραγκάκης, χωρίς να προσδιορίσει για το ποια σχολεία αναφέρεται, όπως τονίσαμε και παραπάνω.

Επίσης, ένα άλλο ζήτημα είναι η τοποθέτηση διευθυντών. Στα σχολεία του Γαράζου, της Κράνας και της Συβρίτου, οι θέσεις των διευθυντών παραμένουν κενές και δεν υπάρχει ενδιαφέρον για να καλυφθούν!

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Αναφορικά με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο Διευθυντής της κ. Λάμπρος Καρβούνης, δήλωσε στην εφημερίδα μας, ότι πάλι η έναρξη θα γίνει με κενά εκπαιδευτικών. Συνολικά η αρχή της σχολικής χρονιάς θα γίνει με περίπου 35 κενά σε θέσεις δασκάλων, που θα καλυφθούν σε επόμενη φάση. Στους νηπιαγωγούς δεν θα υπάρξει πρόβλημα, όπως υποστήριξε ο κ. Καρβούνης, ο οποίος επίσης θεώρησε πως δεν υπάρχει ιδιαίτερο ζήτημα με τις ειδικότητες.

Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ο κ. Καρβούνης υποστήριξε πως πρόκειται «για συμμάζεμα» που έπρεπε να γίνει καθώς κάποια τμήματα λειτουργούσαν με λίγα παιδιά, όπως υποστήριξε. «Σε κάποιες περιπτώσεις έπρεπε να είναι ολιγάριθμα τα τμήματα αλλά υπήρχαν και τμήματα που γινόταν κατάχρηση των ευεργετημάτων του σχετικού νόμου. Δεν πρόκειται, λοιπόν, για μείωση τμημάτων. Γίνεται συμμάζεμα που έπρεπε να γίνει», δήλωσε στην εφημερίδα μας.

«ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ»

Την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις τμημάτων και στις μετακινήσεις μαθητών εξέφρασαν γονείς και εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχωρήθηκε στο Στέκι των Καθηγητών, αναφέροντας τις «τεράστιες» όπως τις χαρακτήρισαν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τα κτιριακά προβλήματα. Γονείς και εκπαιδευτικοί εγκάλεσαν τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη για τις ανεφάρμοστες υποσχέσεις του που αφορούν τα δυσπρόσιτα σχολεία στον Μυλοπόταμο και στο Αμάρι, ενώ εναντιώθηκαν και στο σχέδιο συστέγασης του 4ου Νηπιαγωγείου σε χώρο του 5ου Δημοτικό Σχολείου, στο οποίο προχωρά η δημοτική αρχή Ρεθύμνης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Γιάννης Μαρινάτος,κάλεσε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «να ανταποκριθεί επιτέλους στις συμβατικές της υποχρεώσεις και να δώσει λύσεις αξιοπρέπειας στα σχολεία, προχωρώντας άμεσα σε μία νέα φάση πρόσληψης αναπληρωτών ούτως ώστε να καλυφθούν όλα αυτά τα κενά». Ο κ. Μαρινάτοςαναφέρθηκε στους υποβιβασμούς των σχολείων τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Το Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων, με απόφαση του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβιβάζεται από δεκαθέσιο λειτουργικά σε εξαθέσιο. Το Δημοτικό Σχολείο των Αγκουσελιανών από εξαθέσιο σε πενταθέσιο. Στα Ζωνιανά υπάρχουν τρεις δάσκαλοι αντί επτά που απαιτούνται. Στα Λιβάδια έχουμε τέσσερις δασκάλους αντί για έξι. Στον Πλάτανο, που είναι και δυσπρόσιτο, έχουμε έναν δάσκαλο αντί για τρεις. Στην Κάλυβο έχουμε έναν δάσκαλο αντί για τρεις. Το ίδιο και στις Σίσες.Επίσης, υπάρχουν κενά τμημάτων σε Γαράζο, Απλαδιανά, Αξό, Άγιο Μάμα, Αποστόλους, Μπαλί, Φουρφουρά, Πλακιά.Στο Δημοτικό ΣχολείοΣταυρωμένου, υπάρχουν δύο κενά σε τμήματα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο Άδελε, στην Επισκοπή, στο 2ο Ατσιπόπουλου.Τρία κενά συναντάμε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου κι από ένα κενό στο 13ο, στο 14ο, στο 8ο, στους Αρμένους, στο Σπήλι, στα Αγκουσελιανά και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο», προσθέτοντας ότι κενά υπάρχουν και στα Νηπιαγωγεία: 5ο, Αγιάς, ΑγίουΜάμαντα, Απλαδιανών, Καλύβου, Γερακαρίου και 1ου Περάματος, ενώ οι ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, αφορούν: 11 καθηγητές Αγγλικών, 7 γυμναστές και 4 καθηγητές πληροφορικής.

Ο Γιώργος Κυρίτσης, μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, αιρετός στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και Διευθυντής σχολικής μονάδας στο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδίων, ανέφερε ότι: «στα πολυπληθή τμήματα υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης και σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει και ζήτημα ασφάλειας σε σχέση με τις αίθουσες που υπάρχουν.Μόνο στους δασκάλους τα κενά είναι περίπου 40 και το Υπουργείο έστειλε τρεις αναπληρωτές για να τα καλύψουν». «Πάρα πολλά σχολεία θα ξεκινήσουν χωρίς υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος», είπε και πρόσθεσε: «Ενώ ξέραμε ότι στο Ρέθυμνο θα υπάρχουν περίπου 50 κενά, έγιναν δύο διορισμοί νηπιαγωγών.Αυξημένα κενά υπάρχουν και στην ενδοχώρα, εκεί όπου ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι θα χαρακτηριστούν ως δυσπρόσιτα. Ο κ. Πιερρακάκης δεν υπέγραψε ποτέ την υπουργική απόφαση, γι’ αυτό τα απομακρυσμένα σχολεία βρίσκονται χωρίς εκπαιδευτικούς και θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία τους».

Σύμφωνα με τηνπρόεδρο της Ένωσης Γονέων Μαθητών Ρεθύμνου Ελένη Δραμιτινού – Ουρανού: «Κανένα διοικητικό στέλεχος δεν ενδιαφέρεται για τις συνέπειες που έχει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε έναν μαθητή. Δεν ενδιαφέρεται για το ότι οι μαθητές θα στοιβαχτούν σε τμήματα -θηρία 25 και 27 μαθητών, ανεξαρτήτως του αριθμού των διαγνώσεων από το ΚΕΔΑΣΥ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αναγκαία επιστημονική υποστήριξη αυτών των παιδιών. Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί. Δεν θα ανεχτούμε να μπει το δικαίωμα στη ζωή και στη μόρφωση στην εγκληματική ζυγαριά κόστους – οφέλους!».

Οαντιπρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και καθηγητής Πληροφορικής στο 4ο Γυμνάσιο Νίκος Προεστάκης, σημείωσε: «Στα 30 χρόνια που είμαι εκπαιδευτικός, ποτέ δεν έχει υπάρξει ανάλογη πίεση στο να μαζευτούν τμήματα και να προχωρήσουμε σε 28αρια τμήματα στο Γυμνάσιο, αποτελούμενα από παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκη παράλληλης διδασκαλίας».

Η εκπαιδευτικός στο Δημοτικό Σχολείο Σταυρωμένου και πρώην μέλος του ΔΣ της Ένωσης Γονέων, Σταυριανή Ξιφαρά, αναφερόμενηστις εξαγγελίες του Υπουργείου, μεταξύ των οποίων είναι και η απαγόρευση του κινητού τηλεφώνου στα σχολεία, είπε: «Όλα αυτά δεν απαντούν στις βασικές ανάγκες για ασφαλή σχολικά κτήρια και κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών!Θέλουν να εφαρμόσουν τη δίχρονη προσχολική αγωγή χωρίς σχέδιο και δίχως τις ανάλογες υποδομές».

«Όχι» στη μεταφορά του 4ου Νηπιαγωγείου στο 5ο Δημοτικό

Η μεταστέγαση του 4ου νηπιαγωγείου, λόγω έξωσης από τον ιδιωτικό χώρο στον οποίο λειτουργούσε, σε χώρο του 5ου Δημοτικού, έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

“Η μεταστέγαση θα γίνει μέσα σε… μιάμιση αίθουσα του 5ο Δημοτικού στην οποία θα πρέπει να συνυπάρξουν ένα νηπιαγωγείο των 45 μαθητών. Μέσα στον ίδιο χώρο που είναι και αίθουσα εκδηλώσεων, προβλέπεται και η κατασκευή τουαλέτας! Όλα γίνονται βίαια, πρόχειρα, αντιεπιστημονικά και εν πολλοίς παράνομα» είπε ο κ. Μαρινάτος και προσθεσε:

«Θέλουν να κλείσουν μέσα σε λίγα τετραγωνικά παιδιά νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου. Αυτό δεν θα περάσει. Δεν θα δεχθούμε τετελεσμένα»

Έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου Ανωγείων συγκάλεσε σήμερα Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρος του Δ.Σ Μιχάλης Δραμουντάνης ύστερα και από  σχετική πρόταση της  Δημοτικής Παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση,  με μοναδικό θέμα τις  επικείμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στο Δημοτικό σχολείο.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΑΝΩΓΕΙΑ

Οι  δέκα τάξεις του δημοτικού σχολείου Ανωγείων συγχωνεύονται από τις 11 Σεπτεμβρίου με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, σε έξι τάξεις, γεγονός που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις σε γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και όλη την κοινωνία των Ανωγείων.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης “Τα Ανώγεια του Μέλλοντος” και της “Λαικής Συσπείρωσης”  εξέφρασαν την πλήρη αντίθεση και την άρνηση τους σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και προχώρησαν σε ομόφωνη έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος:

“Το Δημοτικό Συμβούλιο Ανωγείων, αντιτίθεται στην  υλοποίηση συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία της Κρήτης και μέσα από αυτά και των Ανωγείων, που προωθείται από σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και ζητάει :

-Να αποσυρθεί η σχετική εγκύκλιος και να μη γίνει καμία συγχώνευση τμημάτων, καμία μετακίνηση μαθητή. 

-Να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, ώστε να διευκολυνθεί και να αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία.

-Να καλυφθούν τα  κενά των σχολείων και οι ανάγκες παράλληλης στήριξης με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή.3

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ