ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

5 μύθοι για τη γλωσσική ανάπτυξη

0

Όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά την έρευνα λογοθεραπείας, πιθανότατα θα συναντήσετε κάποιες λανθασμένες πληροφορίες. Μπορεί να ακούσετε ότι πιθανότατα το παιδί μεγαλώνοντας θα ξεπεράσει τις δυσκολίες στην ομιλία του, ότι δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιήσετε "μωρουδίστικη ομιλία" με ένα βρέφος, ή ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον θα αναπτύξουν γλωσσικά προβλήματα. Σε περίπτωση αμφιβολίας, μην διστάσετε ποτέ να ρωτήσετε κάποιον λογοθεραπευτή σχετικά με αυτά τα θέματα.

Μύθος 1: Το παιδί θα «στρώσει» μεγαλώνοντας.

Ορισμένα παιδιά, πράγματι, όσο μεγαλώνουν σταδιακά ξεπερνούν και τις όποιες δυσκολίες.. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να γνωρίζετε με βεβαιότητα εάν το παιδί σας ανήκει σε αυτή τη κατηγορία και θα «ξεφύγει»  από τη γλωσσική του δυσλειτουργία. Είναι πάντα καλύτερο να κινηθείτε με ασφάλεια και το παιδί σας να αξιολογηθεί και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημά του το συντομότερο δυνατό.

Μύθος 2: Η λογοθεραπεία είναι στην πραγματικότητα περισσότερος χρόνος παιχνιδιού.

Οι λογοθεραπευτές συχνά προσεγγίζουν τη θεραπευτική διαδικασία συνδυαστικά. Αυτό σημαίνει ότι συνδυάζουν το παιχνίδι με τη διδασκαλία. Ο χρόνος παιξίματος είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για τη διδασκαλία των παιδιών επειδή είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν στη διαδικασία μάθησης. Όπως και οι γονείς μπορούν να τονώσουν την εκμάθηση και την ανάπτυξη της γλώσσας πηγαίνοντας με τα παιδιά τους σε παραστάσεις, διαβάζοντας μαζί τους και ενθαρρύνοντάς τα για συμβολικό παιχνίδι. Γενικότερα καλό είναι να γνωρίζουμε ότι τίποτα δεν γίνεται τυχαία αλλά αντιθέτως η θεραπευτική διαδικασία είναι αποτέλεσμα πολύχρονων ερευνών.

Μύθος 3: Τα αδέλφια των παιδιών με διαταραχές λόγου ή/και ομιλίας είναι πιθανό να αναπτύξουν και αυτά μια διαταραχή.

Ο αδερφός ή αδερφή ενός παιδιού με διαταραχή ομιλίας δεν είναι πιο πιθανό να αναπτύξει μια διαταραχή ομιλίας. Τα παιδιά ακούν συχνά πολλούς ανθρώπους που μιλάνε γύρω τους σε τακτική βάση, συμπεριλαμβανομένων των γονέων τους, των δασκάλων, των τυχαίων ανθρώπων στο σούπερ-μάρκετ κ.ο.κ.. Γενικά είναι περισσότερες οι θετικές επιρροές στην γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σας από τις αρνητικές.

Μύθος 4: Η χρήση της "μωρουδίστικης ομιλίας"  εμποδίζει τη γλωσσική ανάπτυξη.

Είναι απολύτως φυσικό να χρησιμοποιείτε "μωρουδίστικη ομιλία" με ένα βρέφος. Τα βρέφη δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις φωνές που είναι σε υψηλότερες συχνότητες και στις υπερβολικές χειρονομίες και εκφράσεις του προσώπου. Τα μωρά απολαμβάνουν επίσης τον ρυθμό αυτού του είδους ομιλίας. Οι συντομότερες, απλούστερες προτάσεις και η συχνή επανάληψη λέξεων τους βοηθούν να αρχίσουν να μαθαίνουν γλώσσα.

Μύθος 5: Η διγλωσσία προκαλεί γλωσσικές διαταραχές.

Τα παιδιά που μεγαλώνουν και μαθαίνουν δύο γλώσσες μπορεί να εισέλθουν σε μια φάση στην οποία δεν μιλούν τόσο όσο τα παιδιά αντίστοιχης ηλικίας. Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό - το παιδί εργάζεται για την εκμάθηση νέων κανόνων γραμματικής και νέων λέξεων. Ωστόσο μελέτες δείχνουν πως τα ορόσημα γλωσσικής ανάπτυξης για δίγλωσσα παιδιά παραμένουν τα ίδια. Περιοδικά, ένα δίγλωσσο παιδί μπορεί να συνδυάσει το λεξιλόγιο των δύο γλωσσών, αλλά αυτό δεν είναι ενδεικτικό μιας διαταραχής λόγου.

Για απορίες, σχόλια, παρατηρήσεις αλλά και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο [email protected] ή στο 693 60 60 070.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ