ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

«Μητέρα των μαχών» το 2021 για τον τουρισμό

0

Μπροστά στην «μητέρα των μαχών» για την επιβίωση και την εξέλιξη του βρίσκεται ο τουριστικός τομέας της χώρας μας μετά το δεινό πλήγμα που υπέστη από την επέλαση της πανδημίας του covid -19. Το 2021 θα είναι έτος επιβίωσης για τις τουριστικές επιχειρήσεις και το γεγονός, ότι οι μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις δεν θα γίνουν φέτος, θέτει επιπλέον ζητήματα για την προσέλκυση τουριστών.

Οι προβληματισμοί είναι πολλοί για σειρά τομέων του τουριστικού γίγνεσθαι. Από την ανάγκη λύσεων διάσωσης έως την επόμενη ημέρα και το καινούργιο μοντέλο τουριστικής εξέλιξης και συνέχειας, η συζήτηση έχει ανοίξει σε πολλά επίπεδα και με προεκτάσεις που πρέπει να απαντήσουν με πιστότητα και συνέπεια στο τι τουρισμό θέλουμε.

Όπως είναι λογικό και στο Ρέθυμνο ο διάλογος έχει ανοίξει. Άλλωστε, η τοπική οικονομία κατά κύριο λόγο στηρίζεται στον τουρισμό, οπότε η επούλωση των τραυμάτων της πανδημίας, αποτελεί κυρίαρχο ζήτημα για τον τόπο και την κοινωνία.

Μιλώντας με τους τοπικούς τουριστικούς επιχειρηματίες, τίθενται σειρά ζητημάτων από την πλευρά τους για να καταφέρει η χώρα να ανακτήσει σταδιακά την σταθερότητα που χρειάζεται και στον συγκεκριμένο τομέα, να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες και βέβαια να θεμελιώσει τον τουρισμό της επόμενης ημέρας, δηλαδή, τον τουρισμό του μέλλοντος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ

Μιλώντας με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου κ. Εμμανουήλ Τσακαλάκη, αντιλαμβανόμαστε, ότι το τρίπτυχο ασφάλεια – διαφήμιση – φορολογία, αποτελεί πρωταρχικό ζήτημα στην ατζέντα του διαλόγου.

«Η επιστροφή στην τουριστική κανονικότητα είναι μια τεράστια συζήτηση» επισημαίνει ο κ. Τσακαλάκης για να δηλώσει τα εξής:  «Θα πρέπει να δώσουμε προς τα έξω την εικόνα του ασφαλούς προορισμού για να μπορεί να ελπίζει η χώρα πως θα την προτιμήσουν οι πελάτες και θα έρθουν.

Επίσης, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα και πολλά χρήματα για την ηλεκτρονική διαφήμιση. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή πια πέρα από την διαφήμιση στο διαδίκτυο και αυτό σημαίνει ενεργοποίηση κάθε σχετικού εργαλείου.

Επίσης θα πρέπει να εξασφαλιστεί ρευστότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε. Για μας το 2021 θα είναι χρονιά επιβίωσης. Για να μπορέσουμε να προσλάβουμε προσωπικό και να ανταποκριθούμε, χρειάζεται μια ισχυρή οικονομική ένεση ρευστότητας. Όταν λέω ρευστότητα δεν εννοώ δάνεια, διότι το να φορτωθούμε δάνεια δεν είναι ό,τι καλύτερο. Θεωρούμε πως απαιτείται μια σοβαρή φορολογική διευκόλυνση. Δεν χρειάζεται να δώσει το κράτος λεφτά. Μπορεί όμως να μειώσει τις εισπράξεις του από εμάς. Να μειώσει το ΦΠΑ στην διανυκτέρευση, να μειώσει τις φορολογικές εισφορές και γενικότερα να ρυθμίσει ένα πιο φιλικό φορολογικό σύστημα, ώστε να καταφέρουμε και εμείς από την πλευρά μας να φτιάξουμε πιο ελκυστικά πακέτα για τους πελάτες μας.»

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι θέσεις του Προέδρου του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων Ρεθύμνου κ. Στράτου Μπερέτη, ο οποίος επιπλέον θέτει το ζήτημα της ενίσχυσης των αεροπορικών εταιρειών που κάνουν ταξίδια στην Κρήτη, καθώς όπως πιστεύει, φέτος υπέστησαν σοβαρές απώλειες που απειλούν την επιβίωση τους.

Συγκεκριμένα δήλωσε στην εφημερίδα μας, ότι   « Η σταδιακή επιστροφή στον τουρισμό που ξέραμε έως πέρσι, απαιτεί πολύ μεγάλη προσπάθεια. Ένα από τα πρώτα που πρέπει να γίνουν είναι η ενίσχυση των αεροπορικών εταιρειών που πετούν για Κρήτη διότι έχουν πληγεί πάρα πολύ. Θα μπορούσαν να στηριχθούν με κάποια μορφή επιδότησης, η οποία αφού δεν επιτρέπεται, ας γίνει με την μορφή συνδιαφήμισης. Έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με το αρμόδιο υπουργείο και αυτό θεωρούμε πως πρέπει να προχωρήσει.

Επίσης πρέπει να προχωρήσει πολύ καλά η ηλεκτρονική διαφήμιση. Όπως ξέρουμε δεν θα γίνουν οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις. Οπότε πρέπει να γίνει μεγάλη ηλεκτρονική προβολή της χώρας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ακόμα, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί η επιτροπή κρίσεων που υπάρχει στον ΕΟΤ για να εφαρμόσει ένα στρατηγικό σχέδιο για τα επόμενα χρόνια και έως να ισορροπήσει ο τουρισμός από αυτό τον εφιάλτη του κορωνοϊού 

Τέλος, πρέπει να γίνουν σοβαρές φορολογικές ρυθμίσεις, που θα περιλαμβάνουν γενναίες μειώσεις  για τις τουριστικές επιχειρήσεις ώστε να καταφέρουμε να κάνουμε πιο ελκυστικά τα πακέτα μας.»

ΑΝΑΓΚΗ ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ

Πολύπλευρο το πρόβλημα και πολυσύνθετο το ζήτημα του τουριστικού μέλλοντος. Αυτό τονίζει η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Ρεθύμνου κ. Πέπη Μπιρλιράκη, η οποία είναι και τουριστικός επιχειρηματίας στην πόλη. Η ίδια προτείνει ένα μοντέλο συνεργασιών και συμπράξεων, που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη αλλά και στην διαμόρφωση νέων συνθηκών για τον τουρισμό και την οικονομία της χώρας.

Στην εφημερίδα μας δήλωσε τα εξής:

«Αισθάνομαι ότι χρόνια τώρα προετοιμαζόμασταν για μια τέτοια στιγμή. Βίωνα χρόνια τώρα τη ζύμωση που γίνονταν σε όλους τους τομείς του Τουρισμού αργά αλλά σταθερά προς ένα νέο μοντέλο ταξιδιού και της σχέσης οικοδεσπότη – τουρίστα. Και, λέγοντας οικοδεσπότη, εννοώ : κράτος, περιφέρεια, δήμος, ξενοδόχος, προσφορά υπηρεσιών.

Ο τελευταίος χρόνος κατέρριψε όλες τις σταθερές με πάταγο.

Το μοντέλο τουρισμού που η πλειοψηφία των κυβερνήσεων αλλά και του ιδιωτικού τομέα Τουρισμού δούλευε, έχει ανατραπεί.

Μεγαθήρια όπως η THOMAS COOK απομυθοποίησαν με το θάνατό τους την εύκολη πρόσβαση στην τουριστική ανάπτυξη και το εύκολο και άνετο κέρδος.

Το ηλεκτροσόκ της απόλυτης ακινησίας και απομόνωσης λόγω μιας πανδημίας, συμπλήρωσε την εικόνα της ευαισθησίας και της αστάθειας του Τουρισμού , κατέδειξε δε την ανάγκη ευελιξίας και σταθεράς στον τρόπο αντιμετώπισης κρίσεων και προκλήσεων.

Κατά τη γνώμη μου, η κρατική ενίσχυση δεν πρέπει να είναι μονομερής.

-Εκτός από την οικονομική ενίσχυση που θα είναι ανακούφιση βραχυπρόθεσμα, το κράτος, σε συνεργασία με τους προορισμούς και τα πανεπιστημιακά και εκπαιδευτικά ιδρύματα, πρέπει τάχιστα να κινητοποιήσει  μηχανισμούς ενημέρωσης των επιχειρηματιών τουρισμού  για τα νέα δεδομένα και τις νέες τάσεις των αγορών.

-Επίσης, από την πλευρά του, ο μικρομεσαίος ξενοδόχος και επιχειρηματίας δεν πρέπει να αναλώνεται κάθε χρονιά στο με ποιον θα κάνει συμβόλαιο, αλλά να βάλει την διάσταση του μάρκετινγκ και της προβολής μέσα στην καθημερινότητά του.

Αυτό μπορεί να γίνει και με τη βοήθεια του προορισμού και του κράτους. Ο Δήμος Ρεθύμνης για παράδειγμα έχει έτοιμο μοντέλο στήριξης του τουριστικού επιχειρηματία στην προβολή.

-Οι καμπάνιες  που θα απευθυνθούν  στις διεθνείς αγορές θα πρέπει να είναι στοχευμένες σε νέο πελατειακό  μοντέλο : του συνειδητοποιημένου επισκέπτη.

Μην ξεχνάμε ότι, ποιοτικός και υψηλού επιπέδου τουρίστας δεν είναι απαραίτητα αυτός που θα ξοδέψει περισσότερα .

Είναι αυτός  που έρχεται, ακόμα και εν μέσω κρίσης, γιατί  έχει επιλέξει τον προορισμό με βάση τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του.

Είναι αυτός που  αυξάνει τον χρόνο διαμονής του στον προορισμό  σήμερα καθώς η συχνή μετακίνηση δεν είναι εύκολη πια, και θέλει ένα σύγχρονο τουριστικό προορισμό , όπου θα ζήσει με ασφάλεια τις εμπειρίες που προσφέρονται

Χρειάζεται λοιπόν άμεση επικοινωνία με τον πελάτη στις παγκόσμιες αγορές μέσω τεχνολογίας.

Τέλος, χρειάζεται επικοινωνία  με τις τοπικές κοινωνίες και ενίσχυση των Δήμων σε υποδομές και στελέχωση στον Τουρισμό, καθώς, το τοπικό αποτύπωμα είναι αυτό που καθιερώνει στη συνείδηση του επισκέπτη τον Προορισμό και παράλληλα στη συνείδηση του οικοδεσπότη πολίτη την βοήθεια του Τουρισμού στην ανάπτυξη του τόπου του .

Αυτή η πολύπλευρη επικοινωνία θα βοηθήσει στην τελική πολυπόθητη εξέλιξη του νέου τουριστικού  προφίλ  της Ελλάδας, και όσο πιο σύντομα υλοποιηθεί τόσο πιο σύντομα θα βοηθηθεί το κράτος από τον Τουρισμό.»

 

«Η ΧΩΡΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΠΟΙΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΚΤΗΣΕΙ»

Το μεγάλο ερώτημα είναι ποιον τουρισμό θέλουμε για το μέλλον. Αυτό τονίζει η επί σειρά ετών δημοσιογράφος του τουριστικού ρεπορτάζ και της διοργάνωσης μεγάλων τουριστικών γεγονότων και εκδηλώσεων κ. Βίκυ Βαμιεδάκη.

Κατά την γνώμη της, δεν είναι μόνο το ζήτημα της ανάκαμψης αλλά κυρίως της κατεύθυνσης που θέλουμε να δοθεί για τον τουρισμό του μέλλοντος. Καταθέτοντας την άποψη της στην εφημερίδα μας, τόνισε τα εξής: «Η χώρα καλείται να αποφασίσει ποιον τουρισμό θέλει να επανακτήσει. Η πανδημία προσφέρει, μέσα στα τόσα κακά, και μια ευκαιρία για σκέψη, δουλειά και επαναπροσδιορισμό. Θέλουμε πράγματι να επανακτήσουμε τον τουρισμό των 30 εκατομμυρίων, σωρευμένου μέσα σε λίγους μήνες, τρομερά κοστοβόρου για την οικονομία της χώρας αλλά και πάνω από τη φέρουσα ικανότητα πολλών προορισμών; Σαφώς και η Ελλάδα δεν μπορεί να εγκαταλείψει το μοντέλο του μαζικού τουρισμού, εφόσον οι πλειονότητα των ξενοδοχειακών της υποδομών δημιουργήθηκε και λειτουργεί για αυτό το μοντέλο, όμως πρέπει να καθορίσουμε την έννοια της «μαζικότητας» του αντέχουμε και θέλουμε. Η συνεχής αύξηση των αφίξεων των τελευταίων ετών, δεν συνδυάζεται με την αύξηση των εσόδων και αυτό το στοιχείο τα λέει όλα για την «ποιότητα» των τουριστών που δεχόμαστε. Είμαστε μια ιδιαίτερα μικρή χώρα, με συγκεκριμένες και πολλές φορές περιορισμένες δυνατότητες, υποδομές, αντοχές, κλπ.

Σήμερα δυστυχώς πιστεύω ότι δεν υπάρχει τρόπος η χώρα μας αλλά και καμία χώρα, να επανακτήσει γρήγορα τον τουρισμό της. Την έννοια «γρήγορα» την κατήργησε η πανδημία. Θεωρώ πως όλα θα γίνουν αργά. Αυτό που μπορούμε σίγουρα να κάνουμε είναι να διατηρήσουμε την καλή μας φήμη για την όλη διαχείριση της πανδημίας που έφερε η COVID-19 και που σε αυτό βοήθησε τα μέγιστα η σχεδόν άριστη τουριστική σεζόν που διανύσαμε φέτος, που ήταν χωρίς ιδιαίτερα παρατράγουδα και λάθη. Γεγονός που οφείλεται κυρίως στην υπευθυνότητα και τον επαγγελματισμό των ξενοδόχων και των εργαζομένων στον τουρισμό.

Ο κόσμος δεν θα σταματήσει ποτέ να ταξιδεύει, τα ταξίδια πια είναι μιας ζωτικής σημασίας ανάγκη. Αυτό το διάλυμα στα ταξίδια που έφερε η πανδημία, ενισχύει όχι μόνο αυτή την ανάγκη αλλά και την επιθυμία. Ας ελπίσουμε να τελειώσει σύντομα, γρήγορα και έως τότε να έχουμε δουλέψει ώστε να επανακτήσουμε ως χώρα τον τουρισμό που μας αξίζει!»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ