ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

Πιερρακάκης: Οι Πανελλήνιες είναι μέρος της διαδρομής, δεν είναι αρχή ούτε τέλος - Οι εκτιμήσεις για τις βάσεις

0

O υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών 2024, μίλησε για τις πρώτες εκτιμήσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των βάσεων.

Αρχικά ο κ Πιερρακάκης έδωσε τα συγχαρητήριά του σε όλους τους συμμετέχοντες, υπενθυμίζοντας πώς ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων, όλοι τους θα έχουν και άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους.
«Να ξέρουν όλα τα παιδιά είτε πήγαν καλά, είτε όχι, ότι θα έχουν πολλά επεισόδια και πολλές ευκαιρίες στη ζωή τους»

«Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους γιατί οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια δοκιμασία που την περνάει κάθε υποψήφια, κάθε υποψήφιος και κάθε οικογένεια μαζί τους. Και θα έλεγα δεν είναι, ούτε η αρχή ούτε το τέλος. Είναι ένα κομμάτι της διαδρομής και το σημαντικό είναι η πορεία σε αυτήν την διαδρομή οπότε να ξέρουν όλα τα παιδιά είτε πήγαν καλά, είτε όχι, ότι θα έχουν πάρα πολλά επεισόδια και πολλές ευκαιρίες στη διαδρομή της ζωής τους» τόνισε ο υπουργός.

Ερωτηθείς αν υπήρξαν προβλήματα στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μέσω sms είπε ότι όλα κύλησαν ομαλά και δεν υπήρξαν απρόοπτα. «Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε με την αποστολή των SMS. Εδώ και λίγα χρόνια έχουμε κάνει αυτή την αλλαγή για να στέλνουμε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω SMS και μέσω μιας καινούργιας πλατφόρμας. Θυμόμαστε τα παλιότερα χρόνια ότι υπήρχε η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία. Πλέον έχουμε αλλάξει εποχή ως προς αυτό, οπότε όλα πήγαν όπως όφειλαν» είπε συγκεκριμένα.

Για το πώς θα κινηθούν οι βάσεις εισαγωγής

Αναφερόμενος στο πώς θα κινηθούν οι βάσεις, ο υπουργός σημείωσε: «Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα μαθηματικά και στην ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση. Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Βιολογία και στη Χημεία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα γιατί κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση».

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στο μηχανογραφικό» υπογραμμίζοντας ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα από τα κεντρικά του υπουργείου Παιδείας, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν αυτό θα γίνει μέσα στον Ιούλιο.

Υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά;

Ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».

Με αφορμή τα αρνητικά αποτελέσματα της PISA είπε αρχικά ότι και στις υπόλοιπες χώρες της δυτικής ευρώπης τα αποτελέσματα είναι αντίστοιχα και ότι το υπουργείο προχωρά σε μια σειρά μέτρων με στόχο την καλύτερη απόδοση των μαθητών.

«Γνωρίζουμε ότι πρέπει να παρέμβουμε στα αντικείμενα. Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα-μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο. Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά», είπε.

«Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο»

Ερωτηθείς για το αν θα υπάρξουν αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών είπε: «Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο. Δηλαδή να μπορεί κανείς, χωρίς, για παράδειγμα, την ιδιωτική δαπάνη του φροντιστηρίου, να συμμετάσχει αποτελεσματικά σε αυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε μέτρα όπως το ψηφιακό φροντιστήριο που σας ανέφερα πριν και από κει και πέρα θέλουμε επίσης στο αντίστοιχο σύστημα να δούμε πώς θα μπορούσαμε να μην κρίνονται όλα σε μια χρονική στιγμή της ζωή, των δύο εβδομάδων και των λίγων ημερών. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που λέγεται γενικά Εθνικό Απολυτήριο. Έχουμε ανοίξει διάλογο, θα ανοίξουμε το διάλογο γι’ αυτό το επόμενο διάστημα και με τα άλλα πολιτικά κόμματα», τόνισε. «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού των υποψηφίων και των οικογενειών του» καθησύχασε ωστόσο.

Σχετικά με την ανακοίνωση για την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’Λυκείου, ο υπουργός είπε ότι θα διδάσκεται από οικονομολόγους. «Από τον Σεπτέμβριο του 2025, με τα νέα προγράμματα σπουδών, θα ενταχθεί το μάθημα των Οικονομικών στην πρώτη Λυκείου. Οι διεθνείς οργανισμοί μας λένε ότι πρέπει να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα οικονομικά, απλές οικονομικές έννοιες, όπως χρέος, έλλειμμα που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στη ζωή μας».

iefimerida.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ