ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Chaos: Το Ελληνικό hypercar των 12,5 εκατ. ευρώ αποκαλύπτεται

0

Με σχεδόν μια ώρα καθυστέρηση από την αρχική ώρα παρουσίασης, εξαιτίας τεχνικού προβλήματος στο site της Spyros Panopoulos Automotive, η τελευταία έδωσε στη δημοσιότητα μερικές -renderings- φωτογραφίες του Chaos, με τις φωτογραφίες της αποθήκης που χρησιμοποιείται ως φόντο να προέρχονται από αποθήκη στην Αγγλία (πάτησε εδώ για να δεις και άλλες φωτογραφίες του χώρου).

Μηχανικά, σύμφωνα με την εταιρεία του Σπύρου Πανόπουλου, το ελληνικό hypercar θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την Earth και την Zero Gravity. Ανεξαρτήτου έκδοσης, το Chaos θα εφοδιάζεται με σύστημα μεταβλητού χρονισμού που ρυθμίζει τη διάρκεια ανοίγματος και το βύθισμα τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο.

H πρώτη θα φέρει έναν υπερτροφοδοτούμενο V10 κινητήρα, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, με billet αλουμινένιο μπλοκ κινητήρα, η χωρητικότητα του οποίου θα είναι 3.955 κ.εκ.. Η μέγιστη απόδοση του φτάνει τα 2.048 άλογα και 1.389 Nm ροπής, ενώ ο περιοριστής στροφών θα επεμβαίνει στις 10.000 με 11.000 σ.α.λ., ανάλογα το τελικό setup του κινητήρα και το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί.

Επιπλέον, η διάμετρος των φτερωτών των δύο turbo θα είναι 68 χλστ., και θα είναι κατασκευασμένα από carbon. Ο ο V10 θα εξοπλίζεται με 20 μπεκ ψεκασμού (10 άμεσου και 10 έμμεσου), ενώ οι κυλινδροκεφαλές, ο στρόφαλος και οι εκκεντροφόρους θα είναι από τιτάνιο, όπως επίσης οι μπιέλες, τα πιστόνια και οι 40 βαλβίδες. Ο κινητήρας θα έχει σχέση συμπίεσης 12,3:1. Η αναλογία ίππων ανά κιλό είναι στο 2.05, με την τελική ταχύτητα να ανακοινώνεται ότι θα ξεπερνά τα 500 χλμ/ώρα. Το 0-100 χλμ/ώρα θα το κάνει σε 1.9 δευτ., το 100-200 χλμ/ώρα σε 2,7 δευτ., το 160-241 χλμ/ώρα σε 2,3 δευτ., και τα 0-300 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτ., ενώ θα ολοκληρώνει το 400άρι σε 8,1 δευτ.

Στην δεύτερη, το αυτοκίνητο θα φέρει έναν υπερτροφοδοτούμενο V10 κινητήρα, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, με 3D εκτυπωμένο μπλοκ κινητήρα από μαγνήσιο, η χωρητικότητα του οποίου θα είναι 3.955 κ.εκ.. Η μέγιστη απόδοση του φτάνει τα 3.064 άλογα και 1.983 Nm ροπής. Ο περιοριστής στροφών θα επεμβαίνει στις 11.800 με 12.200 σ.α.λ., ανάλογα το τελικό setup του κινητήρα και το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί.

Επιπλέον, τα πιστόνια είναι κεραμικά και οι μπιέλες από ανθρακονήματα. Η διάμετρος των δύο  carbon turbo θα είναι 78 χλστ.. Η εταιρία αναφέρει ότι το αυτοκίνητο θα μπορεί να παράγει ρυθμούς επιτάχυνσης έως και 3G σε συγκεκριμένες αποστάσεις και συνθήκες. Η αναλογία ίππων ανά κιλό είναι στο 3,06, με την τελική ταχύτητα να ανακοινώνεται ότι θα ξεπερνά τα 500 χλμ/ώρα. Το 0-100 χλμ/ώρα θα το κάνει σε 1.55 δευτ., το 100-200 χλμ/ώρα σε 1,7 δευτ., το 160-241 χλμ/ώρα σε 1,4 δευτ., και τα 0-300 χλμ/ώρα σε 7,1 δευτ., ενώ θα ολοκληρώνει το 400άρι σε 7,5 δευτ.

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 7-τάχυτου ή 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ενός Torsen διαφορικού, σε ποσοστό 65% πίσω και 35% μπροστά. Τα φρένα του αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 428 χλστ. μπροστά και 416 χλστ. πίσω, με τις δαγκάνες να είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, μέσω 3D εκτυπωτή.

Η τελική του μορφή θα φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδα και οι ζάντες, τυπωμένες και αυτές από τιτάνιο ή carbon, είναι 21″ ή 22″, με την εταιρία να έχει έρθει σε επαφή με γνωστή εταιρία ελαστικών προκειμένου να δημιουργήσει ένα ειδικό ελαστικό για το Chaos. Η Spyros Panopoulos Automotive αναφέρει ότι έχει γίνει εκτενής χρήση ανθρακονημάτων και κεραμικών μερών, καθώς και 3D εκτυπωτών. Πιο συγκεκριμένα το 78% του αμαξώματος είναι εκτυπωμένο από κράματα τιτανίου και μαγνησίου, ενώ το υποπλαίσιο είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο υπερυψηλής αντοχής.

Το εσωτερικό κάνει χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ είναι μονίμως συνδεδεμένο μέσω 5G, προσφέροντας επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων (V2V, vehicle to vehicle communication) και μεταξύ αυτοκινήτων και υποδομών (V2I, vehicle to infrastructure communication). Τα δύο καθίσματα είναι ενσωματωμένα στη δομή του αμαξώματος, και είναι κατασκευασμένα από Zylon.

Δεν διαθέτει πίνακα οργάνων, αλλά ένα διαδραστικό περιβάλλον, με τον οδηγό να βλέπει όλες τις ενδείξεις στο παρμπρίζ και να επιλέγει ότι θέλει μέσω gestures (κινήσεις των χεριών), αφού δεν υπάρχουν κουμπιά. Επίσης ο οδηγός μπορεί να οδηγεί φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.

Το μήκος του αυτοκινήτου ανέρχεται σε 5.053 χλστ., το πλάτος τα 2.068 χλστ., το ύψος τα 1.121 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.854 χλστ. Το βάρος του ultracar ανέρχεται σε 1.272 κιλά στην έκδοση Earth και 1.383 κιλά στην Zero Gravity. Αισθητικά, το εμπρός μέρος του Chaos είναι -προφανώς- εμπνευσμένο από την μύτη των μονοθέσιων της Formula 1, καθώς διαθέτει αεροτομή με διάφορα οριζόντια πάνελ και κάθετους αεροδυναμικούς διαχωριστές (splitters). Το σύνολο μπορεί να μην αξίζει αμέσως τον χαρακτηρισμό όμορφο, αλλά σίγουρα φαίνεται επιθετικό, και όλα δείχνουν να είναι εκεί για κάποιο λόγο.

Το πίσω μέρος του “Χάους” είναι λιγότερο υπερβολικό, αλλά εξίσου επιβλητικό, καθώς κυριαρχούν τέσσερις κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης, με LED φωτιστικά σώματα να υπάρχουν και στις δύο πλευρές. Στη μέση, διακρίνεται ο μεγάλος διαχύτης, με το κάτω μέρος του να που μοιάζει με αυτόν της Ferrari Enzo. Παρεμπιπτόντως, το παρμπρίζ φαίνεται να αποτελεί ένα σύνολο με τα δύο πλευρικά παράθυρα.

Η SP Automotive ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του Chaos θα περιοριστεί στις 20 μονάδες, και οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν από σήμερα, με την τιμή του αυτοκινήτου να ξεκινά από τα 5,5 εκατ. ευρώ και να φτάνει έως τα 12,5 εκατ. ευρώ.

autoblog.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ