ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Η Ελλάδα είναι ένας από τους κορυφαίους προορισμούς για τους Αμερικανούς τουρίστες!

0

Βέβαιος πως οι ταξιδιώτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και από τον Καναδά θα συνεχίσουν να επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, με την Κρήτη να αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης, εμφανίζεται ο Διευθυντής του Γραφείου ΕΟΤ ΗΠΑ – Καναδά κ. Κωνσταντίνος Χαροκόπος, ο οποίος βρέθηκε στο Ρέθυμνο το περασμένο Σαββατοκύριακο με την ευκαιρία διοργάνωσης του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού.

Η Ελλάδα αποτελεί κορυφαίο προορισμό παγκοσμίως και στην Αμερική η χώρας μας κερδίζει ολοένα έδαφος, όπως αποδεικνύουν και τα στοιχεία της google.

Ο κ. Χαροκόπος, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από το Αμάρι Ρεθύμνου, μίλησε στην εφημερίδα μας για το πώς έχει σήμερα ο παγκόσμιος χάρτης του τουρισμού, ποια θέση έχει η Ελλάδα ως προορισμός μέσα σε αυτόν και βεβαίως τι είδους τουρισμό επιλέγουν οι αμερικανοί πολίτες και γιατί.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟ GOOGLE ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έθεσε στην διάθεση μας ο κ. Χαροκόπος, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή στην κατηγορία αναζήτησης στο google The most Googled countries of 2023 όπως επίσης στην κατηγορία  The most Googled travel cities and islands of 2023 το νησί της Ρόδου.

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΤτΕ, περί εισερχόμενου τουρισμού από τις ΗΠΑ η αύξηση που καταγράφεται στις αφίξεις στο 11μηνο Ιανουάριος – Νοέμβριος συγκριτικά με το 2019 και το 2022 είναι της τάξεως του 19,02% & 31,30% αντίστοιχα για κάθε ένα έτος:

Περίοδος Ιαν. – Νοέμ. σε χιλ.

2023

2019-23

2022-23

1.370

19,02%

31,30%

Αντίστοιχα η αύξηση που καταγράφεται στις εισπράξεις στο 11μηνο Ιανουάριος – Νοέμβριος συγκριτικά με το 2019 και το 2022 είναι της τάξεως του 19,02% & 31,30% αντίστοιχα για κάθε ένα έτος:

Περίοδος Ιαν. – Νοέμ. σε εκ. €

2023

2019-23

2022-23

1.334

15,01%

15,6%

 

ΠΤΗΣΕΙΣ ΗΠΑ/ΚΑΝΑΔΑ - ΕΛΛΑΔΑ 2024

Αναφορικά με το πώς αναμένεται να κινηθεί ο τουρισμός από την Αμερική στην Ελλάδα φέτος, ο κ. Χαροκόπος με αφορμή την συνέντευξη του στο «Ρέθεμνος», επικοινώνησε με τις αεροπορικές εταιρείες από ΗΠΑ και Καναδά και μας διαβίβασε το πρόγραμμα πτήσεων προς Ελλάδα για το 2024.

  • Η εταιρεία United Air Lines ανακοίνωσε πρόσφατα την εισαγωγή νέας πτήσης προς την Ελλάδα συνδέοντας για πρώτη φορά το Σικάγο με την Αθήνα.
  • Η Norse Atlantic Airways ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση από την αγορά της Αμερικής για ταξίδια στην Ελλάδα, ανακοίνωσε πρόσφατα το νέο της δρομολόγιο που θα συνδέει τη Νέα Υόρκη (JFK) με την Αθήνα με 5 πτήσεις την εβδομάδα για την περίοδο 30 Μαΐου – 25 Οκτωβρίου 2024.

 

EMIRATES

New YorkEWR-ATH

Daily

Allyearround

DELTA

New YorkJFK-ATH

Daily

11 Mar 2024 – 5 Jan 2025

Atlanta ATL-ATH

Daily

30 Mar – 25 Oct

Boston BOS-ATH

Daily

11 Mar – 25 Oct

UNITED

New York EWR-ATH

Daily

30 March – 2 Dec

Washington IAD-ATH

Daily

14 Apr – 25 Oct

Chicago ORD - ATH

Daily

23 May – 11 Aug

AMERICAN

New York JFK-ATH

Daily

7 May – 28 Oct

Chicago ORD - ATH

Daily

2 Jun – 5 Oct

PhiladelphiaPHL - ATH

Daily

2 Jun – 6 Sept

NORSE ATLANTIC

New YorkJFK-ATH

Up to 5 times per week

30 May – 25 Oct

AIR CANADA

Toronto YYZ-ATH

4 flights / week

1 -29 Apr& 26 Oct – 23 Nov

Daily (2 flights/day for certain dates)

1 May – 25 Oct

Montreal YUL-ATH

3 flights / week

2 – 30 Apr& 17 Oct – 24 Nov

Daily (2 flights/day for certain dates)

1 May – 15 Oct

TRANSAT

Toronto YYZ-ATH

4 flights / week

1 May – 25 Oct

Montreal YUL-ATH

4 flights / week

4 May – 24 Oct

 

Σημειώνεται ότι, για πρώτη φορά, πραγματοποιούνται 11 απευθείας καθημερινές πτήσεις από 6 αμερικανικές πόλεις καθώς και δύο νέα δρομολόγια, Σικάγο – Αθήνα & Νέα Υόρκη – Αθήνα, από τις εταιρείες UnitedAirlines και NorseAtlantic αντίστοιχα, ενώ το πτητικό πρόγραμμα των εταιρειών UnitedAirlines, DeltaAirlines&AmericanAirlines ξεκινά το Μάρτιο και ολοκληρώνεται το Δεκέμβριο. Επίσης αντίστοιχα πραγματοποιούνται 4 απευθείας καθημερινές πτήσεις από Τορόντο κα Μόντρεαλ του Καναδά από τις εταιρείες AirCanada&Transat.

ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ- STRENGTHS

Απαντώντας στην ερώτηση για το ποια είναι τα δυνατά σημεία της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός για τους Αμερικανούς, ο κ. Χαροκόπος επισήμανε τα εξής:

  • Η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των 5 ισχυρότερων τουριστικών brand διεθνώς
  • Υψηλό επίπεδο κουλτούρας φιλοξενίας, αίσθησης φιλικότητας και ασφάλειας για τον επισκέπτη
  • Πολυνησιωτικότητα, η μεγαλύτερη ακτογραμμή της Μεσογείου και παραλίες υψηλού επιπέδου
  • Γαστρονομικός πλούτος (μεσογειακή διατροφή, αγροδιατροφικά προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ ), μοναδική ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά (18 μνημεία UNESCO) καθώς και πλούσιο απόθεμα θρησκευτικών και περιβαλλοντικών φυσικών πόρων που μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη εναλλακτικών και θεματικών μορφών τουρισμού καθώς και την ευρύτερη τουριστική ανάπτυξη
  • 11 απευθείας καθημερινές πτήσεις από 6 αμερικάνικες πόλεις
  • Αναβαθμισμένες υποδομές αεροπορικής προσβασιμότητας
  • Σταδιακή αναβάθμιση του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας, των παντός είδους καταλυμάτων και των επιχειρήσεων εστίασης
  • Ύπαρξη συνεδριακών υποδομών που μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος MICE (Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Πελοπόννησος / Μεσσηνία, Κρήτη, Στερεά Ελλάδα)
  • Υψηλή άνοδος και ισχυρή δυναμική στον τομέα της κρουαζιέρας και σημαντικές ευκαιρίες περαιτέρω ενίσχυσης (π.χ. homeporting, αναβάθμιση υποδομών, κτλ.)

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ – OPPORTUNITIES

Στο ερώτημα για το ποιο είναι το προφίλ του σύγχρονου αμερικανού τουρίστα και τι ακριβώς επηρεάζει την απόφαση του για διακοπές, ο Διευθυντής του Γραφείου του ΕΟΤ σε ΗΠΑ και Καναδά κ. Κωνσταντίνος Χαροκόπος, έθεσε στην διάθεση των αναγνωστών μας τα εξής στοιχεία:

  • Αύξηση της αγοραστικής δύναμης των Αμερικανών από την ενίσχυση του δολαρίου
  • Ενίσχυση πρακτικών βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και εμπειριών
  • Στροφή των ταξιδιωτών προς την επιλογή πράσινων τουριστικών προορισμών, επιχειρήσεων και καταλυμάτων που αξιοποιούν την κυκλική οικονομία
  • Περαιτέρω βελτίωση των υποδομών
  • Εισαγωγή επιπλέον πτήσεων και από άλλες αμερικάνικες πόλεις
  • Αυξανόμενη τάση των ταξιδιωτών για επιλογή ασφαλών, δευτερευόντων προορισμών που δεν εμφανίζουν φαινόμενα μαζικού τουρισμού και μπορούν να προσφέρουν αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες
  • Αξιοποίηση των ευκαιριών που προκύπτουν από τη δυνατότητα εργασίας εξ ’αποστάσεως, με τη εμφάνιση των ψηφιακών νομάδων
  • Ενίσχυση των θεματικών διαδρομών, όπως οι Δρόμοι του κρασιού και της ελιάς, οι οποίες θα προσελκύσουν ένα πιο ιδιαίτερο κοινό που αναζητά τη γνωριμία με το γαστρονομικό προϊόν της χώρας
  • Film Tourism – προσέλκυση κινηματογραφικών/τηλεοπτικών παραγωγών
  • Ενίσχυση της προβολής προς την κοινότητα LGBTQ+, η οποία είναι ιδιαίτερα οργανωμένη στις ΗΠΑ και αναζητά μοναδικές εμπειρίες

Επιπλέον ο κ. Χαροκόπος δήλωσε: «Οι προοπτικές διεύρυνσης των συνεργασιών με τις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά γεννούν αισιοδοξία για το μέλλον, για την πρόοδο του ελληνικού τουρισμού και την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα των επαφών του Γραφείου μας. Μέσα από εξαιρετικά εποικοδομητικές συναντήσεις, αναδείχθηκε η προοπτική περαιτέρω ενίσχυσης των ταξιδιωτικών ροών προς την Ελλάδα, αλλά και το αυξημένο ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού για ελληνικούς προορισμούς και για τα ειδικά χαρακτηριστικά της τουριστικής προσφορά της χώρας μας».

Η ΈΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Έρευνα της American Marketing Group η οποία περιλαμβάνει σύμβουλους από θυγατρικές εταιρείες της TravelSavers, NEST και Affluent Traveler Collection στις ΗΠΑ και τον Καναδά πραγματοποιήθηκε μεταξύ 8 και 27 Νοεμβρίου 2023.

Με κίνητρο τη διαγραφή υποχρεώσεων από τις λίστες υποχρεώσεών τους, οι ταξιδιώτες θα περιπλανηθούν σε όλο τον κόσμο το 2024, δίνοντας προτεραιότητα σε αυθεντικές, βιωματικές εμπειρίες σε περιοχές και τοπικούς προορισμούς που δεν είναι δημοφιλείς και δεν ξεχωρίζουν.

Αυτό διαπιστώθηκε σε μια νέα έρευνα συμβούλων από την American Marketing Group, η οποία προέβλεψε τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς και τις τάσεις για το επόμενο έτος καθώς και τις προτεινόμενες εμπειρίες που πρέπει να έχουν οι ταξιδιώτες.

Τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν, ότι η δημοτικότητα και ζήτηση της Ευρώπης θα συνεχίσει αμείωτη, σύμφωνα με τους συμβούλους που συμμετείχαν στην έρευνα. Η Ιταλία θα είναι ο κορυφαίος προορισμός του 2024, με την Ελλάδα (Νο. 3) και την Πορτογαλία (Νο. 5) να βρίσκονται επίσης στην πρώτη πεντάδα.

Η Αλάσκα (Νο. 2) είναι η μόνη τοπική τοποθεσία των ΗΠΑ που έφτασε στην πρώτη πεντάδα, με τη Ριβιέρα Μάγια (Νο. 4) να ολοκληρώνει τη λίστα των κορυφαίων προορισμών.

Επιπλέον, η επίσκεψη σε εξωτικούς προορισμούς αναγνωρίστηκε από τους συμβούλους ως κορυφαία αναδυόμενη τάση και οι προβλέψεις τους για τις δημοφιλείς τοποθεσίες του 2024 κυμαίνονται από την πρώτη θέση της Νότιας Αφρικής και τη δεύτερη θέση στην Ανατολική Ευρώπη έως ένα δίδυμο ασιατικών χωρών—Ιαπωνία (Νο 3) και Ταϊλάνδη (Νο. 4)—καθώς και η Ανταρκτική (Νο. 5).

Τα ταξίδια allinclusive είναι η κορυφαία τάση για την επόμενη χρονιά, καθώς οι ταξιδιώτες επιθυμούν επιπλέον αξία και ευκολία προγραμματισμού στις διακοπές τους.

Η κρουαζιέρα στο ποτάμι (Νο. 2) και η κρουαζιέρα στον ωκεανό (Νο. 4) κατέλαβαν επίσης υψηλή θέση στην έρευνα, ενώ τα ταξίδια πολλών γενεών (Νο. 3) και τα ταξίδια μικρών ομάδων (Νο. 5) αυξάνονται σε δημοτικότητα λόγω της επιθυμίας να βιώσουν διακοπές στον κόσμο με αγαπημένα πρόσωπα.

Επεσήμαναν επίσης ότι, το " "bucket-listtravel"" είναι η νούμερο ένα αναδυόμενη τάση, σύμφωνα με την έρευνα, καθώς οι ταξιδιώτες μετατρέπουν τα όνειρά τους σε λίστες που υποχρεωτικά στο μέλλον θα πρέπει να υλοποιήσουν.

Εξατομικευμένες εμπειρίες (Νο. 2) και αυθεντικά ταξίδια (Νο. 4) μπήκαν επίσης στην πρώτη πεντάδα, αντανακλώντας ένα αυξημένο ενδιαφέρον για πολιτιστικές εντυπώσεις προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του ταξιδιώτη. Τα ταξίδια εκτός πορείας (Νο. 3) κατέλαβαν επίσης υψηλή κατάταξη, μαζί με τον προγραμματισμό ταξιδιού με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης ΑΙ (Νο. 5).

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Ερωτηθείς ο κ. Χαροκόπος για το ποια είναι η συνεργασία του μέχρι σήμερα με το Ρέθυμνο, απάντησε, ότι «Η συνεργασία του Γραφείου μας με την Περιφέρεια Κρήτης όσο και ειδικότερα με το Ρέθυμνο εστιάζει κυρίως σε ταξίδια εξοικείωσης και δημοσιογραφικά ταξίδια (δημοσιογράφων, Bloggers και Influencers) προκειμένου για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος δίνοντας έμφαση στον βιωματικότουρισμό και τον τουρισμόεμπειρίας, ευεξίαςκαι περιπέτειαςείδη τουρισμού που λατρεύει ο Αμερικανός και Καναδός επισκέπτης, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον σε συνδυασμό με την κρητική γαστρονομία και φιλοξενία. Επίσης ενημερώνουμε τον τομεάρχη τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης σχετικά με το πρόγραμμαυλοποίησης εκδηλώσεων (workshops, roadshows, ημερίδες, συνέδρια κλπ) στην περιοχή αρμοδιότητας του γραφείου μας (ΗΠΑ &Καναδα) προκειμένου να συμμετέχουν».

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

Τέλος, ερωτηθείς για τις εντυπώσεις του από το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι, το οποίο παρακολούθησε από κοντά, ο Διευθυντής του Γραφείου ΕΟΤ σε ΗΠΑ και Καναδά κ. Χαροκόπος δήλωσε: «Ο θεματικός πυρήνας του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού για το 2024 ήταν οι Παρέες ως μέσο δημιουργίας και ως πηγή θετικών συναισθημάτων. Το Ρεθεμνιώτικο καρναβάλι ξεπέρασε τις προσδοκίες μου και πιστεύω ότι κέρδισε το στοίχημα της Παρέας, όπου όλες οι ομάδες έγιναν μία παρέα με έναν κοινό στόχο. Οι επισκέπτες που ήρθαν στις δεκάδες εκδηλώσεις του Τριωδίου, έγιναν βασικά και ισότιμα μέλη αυτής της παρέας και όπως και εγώ έζησαν τη μοναδική εμπειρία του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού.

Το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι τα είχε όλα…  και κυρίως καρναβαλική διάθεση που μοιράστηκαν μεταξύ τους οι χιλιάδες καρναβαλιστές με τους χιλιάδες επισκέπτες της πόλης που από νωρίς το πρωί είχαν κατακλύσει το Ρέθυμνο για την  καρναβαλική παρέλαση.

Η παρέα του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού χάρισε στιγμές ξεφαντώματος και διασκέδασης στους χιλιάδες καρναβαλιστές, ξεχύθηκε στους δρόμους, έπιασε τις πλατείες και κάθε γωνιά της πόλης, ανέβηκε σε άρματα και έβαλε χιλιάδες επισκέπτες του Ρεθύμνου σε ένα γλέντι που δεν είχε τέλος.

Το Καρναβάλι του Ρεθύμνου 2024, που φέτος ως κεντρικό μήνυμα είχε την δύναμη της παρέας με τους καρναβαλιστές να δίνουν ηχηρό μήνυμα αισιοδοξίας και ραντεβού την επόμενη χρονιά»!

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ